STF Villa Akvarellen B&B

Mer om STF Villa Akvarellen B&B

På kustvägen mitt emellan Fjällbacka och Bovallstrand finner du Villa Akvarellen, ett familjärt Bed & Breakfast mitt i Bohuslän. Huset är en klassisk bohuslänsk skärgårdsvilla inbäddad i grönskande trädgård. Här väntar ljusa rum med skönt bäddade sängar och en härlig frukost som start på dina dagar. En promenad på 500 meter tar dig ner till havet som erbjuder salta härliga morgondopp.

Med närheten till de mysiga fiskesamhällena Hamburgsund, Bovallstrand och Hunnebostrand, samt ett stenkast till Bohusläns konstcentrum Gerlesborgsskolan och KKV-Bohuslän har du allt du behöver för en oförglömlig vistelse i norra Bohuslän. Här väntar mängder av aktiviteter. Du kan bada, fiska, vandra, cykla och båtluffa. En kort biltur tar dig till Vitlycke hällristningar, Nordens Ark och Smögenbryggan.

Vi som driver detta boende heter Niclas & Helen Melander. Vi har så länge vi minns letat efter ett hus, där vi kunde förverkliga drömmen om ett eget Bed & Breakfast. Vi hittade det i Gerlesborg. Huset har vi renoverat i en tidstypisk stil, med fokus på ljuset, lugnet och närheten till havet. Vi älskar vårt Bohuslän. Vår vision är att du ska göra detsamma.

Varmt välkomna till Villa Akvarellen

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Extra städning på toaletter & duschutrymmen varje dag.
• Handdesinfektion på andra allmänna utrymmen att använda vid behov.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er