Flexibla bokningsvillkor

Bokningar som avser boende kan avbokas med full återbetalning fram till 7 dagar före ankomst, alternativt fram till 18.00 dagen före ankomst. Vid bokning av aktiviteter gäller särskilda villkor. Aktuella villkor för ditt valda boende eller aktivitet hittar du under rubriken ”Villkor” när du kommer till varukorgen i bokningsflödet.

STF Åsgård Vandrarhem Jokkmokk

Centralt och hemtrevligt boende i Lappland

Visa på kartan
Flexibla bokningsvillkor

Om boendet

Det hemtrevliga vandrarhemmet byggdes som jägmästarbostad för nära 100 år sedan. Här bor du mitt i Jokkmokk med gångavstånd till butiker, sevärdheter, turistbyrå och restauranger. Busshållplats och Inlandsbanan ligger alldeles i närheten.

Åsgård Vandrarhem byggdes på 1920-talet som jägmästarbostad. Idag är det ett hemtrevligt och mysigt boende, centralt beläget mitt i Jokkmokk. Här har du nära till alla sevärdheter och kommer du under vintermarknaden ligger boendet alldeles runt hörnet. Busshållplats hittar du precis nedanför gården och Inlandsbanan ligger endast 200 meter bort.

Du bor i bekväma rum med 1-6 bäddar och sover gott i sköna sängar. Frukosten lagar du antingen i gästköket eller så bokar du till frukostbuffé (endast högsäsong) Sedan är du redo att ge dig ut för att utforska Jokkmokk med omnejd!

Vandrarhemmet har rum i två byggnader med dusch, wc och kök i båda husen. För dig som kommer med bil finns P-platser med möjlighet till motorvärmare under vintern. I vandrarhemmets restaurang lagas mat med lokal anknytning och med fokus på det ekologiska och närproducerade. Detta erbjuds endast för grupper.

Reser du med husdjur och vill boka rum för djur? Då ber vi dig kontakta vandrarhemmet direkt på telefonnummer 070-366 46 45.

Incheckning 15.00 – 17.00.
Under högsäsong (1/7 – 31/8) 15.00 – 18.00.
För senare incheckning kontakta oss i god tid så ordnar vi det.

Utcheckning
Senast kl. 11.00 (eller enligt överenskommelse).

Se och göra

Jokkmokk ligger i det fjällnära skogslandet och erbjuder alla naturupplevelser du kan tänka dig – året om. Fina och intressanta ställen att besöka är Ájtte Svenskt fjäll- och samemuseum, Stoorstålka, Jokkmokks tenn, Sápmi ren & vilt, Sámi Duodji sameslöjdstiftelsen, Fjällträdgården, Storknabben och mycket mer.
Jokkmokk är en gammal marknadsplats som anlades redan i början av 1600-talet. Här skulle samer och handelsmän träffas och bedriva handel under ordnade former. Sedan dess har Jokkmokk varit en naturlig mötesplats, idag kanske mer än någonsin. Jokkmokk marknad är vida känd och den samiska kulturen är närvarande på ett tydligt sätt.

Men Jokkmokk är naturligtvis mer än marknad! Närheten till de stora nationalparkerna Sarek och Padjelanta lockar turister från hela världen. Världsarvet Laponia bjuder in till upplevelser kring samernas liv, historia och traditioner. Ájtte är en fantastisk källa till kunskap inom dessa områden.

Vår service

• Restaurang

Restaurang finns. Öppettider kan variera utifrån säsong.

• Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

• Elbilsladdning

Möjlighet finns att ladda elbil.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Familjerum

Rum med minst 4 bäddar i samma rum.

• Cykelförvaring

Möjlighet till cykelförvaring finns.

• Parkering

Bilparkering finns i anslutning till boendet, avgift kan tillkomma.

• Frukost

Frukost ingår i rumspriset eller finns att köpa mot tillägg. Öppettider/utbud kan variera utifrån säsong.

• <1 km till tågstation/busshållplats

Närmare än 1 km till tågstation/busshållplats.

• <1 km till markerad vandringsled

Närmare än 1 km till markerad vandringsled.

• <1 km till längdspår

Närmare än 1 km till längdspår.

• Boka ett eget hus

Möjlighet finns att boka hela boendet för ditt sällskap.

• Grupper

Boendet har möjlighet att ta emot grupper om minst 10 personer.

Gruppförfrågan

Är ni fler än 10 personer och planerar en konferens, släktträff, läger eller skolresa? Fyll i formuläret så kommer din förfrågan att skickas till ditt valda boende, som återkommer med ett prisförslag för just din grupp!

Visa

Specificera gärna vilken typ av arrangemang:

Se tillgänglighet och boka.

Sök & boka

Kontakt och öppettider

Adress:

Åsgatan 20
    962 31 Jokkmokk

Hitta till boendet
    Jokkmokks Vandrarhem ligger centralt i Jokkmokk, på Åsgatan 20. Vi har egen parkering.

Med tåg
    Vandrarhemmet ligger 300 m från Inlandsbanan (sommartid). Du kan även åka tåg året om till/från Murjek, ca 6 mil från Jokkmokk. (Busstransfer från/till Murjek-Jokkmokk med SJ:s resplus).

Med buss
    Vi ligger endast cirka 50 meter från busshållplatsen på Åsgatan. Finns även busskommunikationer till Luleå, Gällivare och Arvidsjaur.

Med flyg
    Jokkmokk ligger 18 mil NV om flygplatsen i Luleå (väg 97).

GPS-koordinater:

N66.603694053016°, E19.834311746033°

Kontakt:

+46 703664645 info@jokkmokksvandrarhem.se

In- och utcheckningstider:

Incheckning (tidigast): 15:00
    Utcheckning (senast): 11:00

Öppettider reception

Öppet 15.00-17.00. Högsäsong 1/7 - 31/8 15.00-18.00.

Antal rum

Antal bäddar

Följ STF Åsgård Vandrarhem Jokkmokk

Vårt hållbarhetsarbete

Hållbarhetslöftet

Boendet har avgett STFs Hållbarhetslöfte om att arbeta hållbart i den dagliga driften samt tipsa om hur du som gäst kan bidra i arbetet.

Hjälp oss göra skillnad

Vi tror att ju fler som upptäcker vår vackra natur, desto fler blir vi som värnar den. Som medlem bidrar du till hållbar turism och ett friluftsliv för alla. Bli medlem idag.

Upptäck fler boenden

Sök boende via karta

Nya boenden

Upplev mer

Upplevelser i Sverige

Det finns mycket att uppleva och göra över hela landet. Oavsett om du är erfaren eller nybörjare. Välkommen att uppleva Sverige med oss. Här ger vi tips och inspiration - allt från guidade vandringar till grottäventyr.

Turista hållbart

Vi inspirerar till upplevelser som visar hänsyn för platsens natur- och kulturmiljöer och som bygger på nyfikenhet och upptäckarglädje. Läs mer om du hur du planerar en mer hållbar semester.

Bo till medlemspris

Som medlem i STF är du med och bidrar i arbetet att göra det möjligt för fler att upptäcka Sverige. Som tack bor du alltid till rabatterat pris när du bokar ditt boende i STFs bokningskanaler.