singi-fjallstuga-kungsleden

Betalning i fjällstuga

Här kan du läsa om priser och betalningsmetoder inför din mysiga stugvistelse. Notera att obligatorisk bokning och förbetalning gäller vid övernattning i våra fjällstugor för att säkerställa att vi inte har fler gäster än antal bäddar.

Betala i förväg på hemsidan

Du bokar och förbetalar din övernattning här på hemsidan. Kom bara ihåg att du inte bokar en särskild bädd eller ett rum, utan du förbetalar en ospecificerad sovplats. Stugvärden har hand om placering av gäster i stugan och tilldelar dig en bädd vid ankomst. Det är obligatoriskt att ha med sig eget underlakan och örngott i tillägg till sovsäck, reselakan eller påslakan till befintliga täcken. Du behöver kunna täcka alla sängtextilier för din egen säkerhet.

Visa alla fjällstugor på karta

Pris per övernattning vinter

• Vuxen (16 år och äldre) 400 kr medlem (500 kr ej medlem)
  • Barn 6-15 år 200 kr i sällskap av vuxen medlem (250 kr ej medlem)

Pris per övernattning sommar Kungsleden och Vålådalsfyrkanten*

• Vuxen (16 år och äldre) 500 kr medlem (600 kr ej medlem)
  • Barn 6-15 år 250 kr i sällskap av vuxen medlem (300 kr ej medlem)
  • Barn 0-5 år 0 kr (oavsett om sällskapet är medlem eller ej)

*Abiskojaure-Alesjaure-Tjäktja-Sälka-Singi-Kaitumjaure-Teusajaure-Vakkotavare-Sitojaure-Aktse-Pårte-Aigert-Serve-Tärnasjö-Syter-Viterskalet-Lunndörrstugan-Vålådalsstugan-Stendalsstugan

Pris per övernattning sommar övriga stugor

• Vuxen (16 år och äldre) 450 kr medlem (550 kr ej medlem)
  • Barn 6-15 år 225 kr i sällskap av vuxen medlem (275 kr ej medlem)

SERVICEAVGIFT FÖR TÄLTARE VID FJÄLLSTUGOR

• Vuxen 250 kronor medlem (350 kr ej medlem)
  • Ungdom (16-25 år) 250 kr medlem (350 kr ej medlem)
  • Barn 6-15 år 125 kr i sällskap av vuxen medlem (175 kr ej medlem)
  • Gratis för barn 0-5 år i sällskap av vuxen

Priset gäller per övernattning. Serviceavgiften gäller för tältare som övernattar intill fjällstugorna. Tältare får använda stugans kök, torkrum och övriga faciliteter men inte sovrum kl. 15-21 ankomstdagen och kl. 07-10 avresedagen. Tältning vid fjällstuga kan inte förbokas och avgiften betalas på plats till stugvärden. Serviceavgiften behöver du inte betala om du betalar en övernattning i en stuga.

SERVICEAVGIFT FÖR DAGBESÖK UTAN ÖVERNATTNING VID FJÄLLSTUGOR

• Vuxen 50 kronor (Priset är samma oavsett om du är medlem eller inte)
  • Ungdom (16-25 år) 50 kronor (Priset är samma oavsett om du är medlem eller inte)
  • Barn 0-15 år Gratis i sällskap med vuxen
  • Avgiften för dagbesök gäller även för grupper

Serviceavgiften gäller för dagbesök i fjällstugorna. Daggäster får använda stugans kök, torkrum och övriga faciliteter men inte sovrum under max 2 timmar kl. 11-15. Dagbesök i fjällstuga kan inte förbokas och avgiften betalas på plats till stugvärden.

stugvärd i stf abiskojaure fjälstuga

Betala med kontanter

Du kan betala med kontanter på alla STFs fjällstugor. Vi tar även emot euro, samt danska och norska kronor. Vi rekommenderar dock att du växlar på en bank innan, då vi erbjuder en starkt reducerad växelkurs.

Fjällstugor som tar betalkort

Stora delar av fjällen saknar mobiluppkoppling och därför har vi svårt att erbjuda kortbetalning överallt. Tillsvidare går det bra att betala med konto- eller kreditkort i följande fjällstugor:

Rogen-området: Rogen
Jämtland: Arådalen, Gåsen, Lunndörren, Stensdalen och Vålåstugan.
Vindelfjällen: Aigert, Syter och Viterskalet.
Lapplandsfjällen: Abiskojaure, Akka, Aktse, Alesjaure, Kaitumjaure, Singi, Sitojaure, Såmmarlappa, Sälka, Teusajaure, Tjäktja och Vakkotavare.

På våra fjällstationer i Abisko, Blåhammaren, Edsåsdalen, Grövelsjön, Helags, Kebnekaise, Kvikkjokk, Saltoloukta, Ritsem, Storulvån, Sylarna och Vålådalen kan du självfallet betala med kort.