Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

singi-fjallstuga-kungsleden

Betalning i fjällstuga

Här kan du läsa om priser och betalningsmetoder inför din mysiga stugvistelse. Notera att vi under sommaren 2020 inför obligatorisk bokning och förbetalning av övernattning i våra fjällstugor för att säkerställa att vi inte har fler gäster än antal bäddar.

Betala i förväg på hemsidan

Du bokar och förbetalar din övernattning här på hemsidan. Kom bara ihåg att du inte bokar en särskild bädd eller ett rum, utan du förbetalar en ospecificerad sovplats. Täcke och kudde finns på plats. Du behöver ha med dig eget underlakan och örngott, och dessutom egen sovsäck eller påslakan till befintliga täcken.

Visa alla fjällstugor på karta

Priser och serviceavgifter

Pris per övernattning i en fjällstuga:

• 450 kronor per natt och person (medlem)
  • 550 kronor per natt och person (ej medlem)
  • 315 kronor  per natt för ungdom, 16-25 år (oavsett medlem eller ej)
  • Gratis för barn 6-15 år i sällskap av vuxen som är medlem
  • 150 kronor per natt för barn 6-15 år som bor i sällskap med vuxen som ej är medlem
  • Gratis för barn 0-5 år, oavsett om sällskapet är medlemmar eller ej

Serviceavgift fjällstugor

• 200 kronor per natt och person (medlem)
  • 300 kronor per natt och person (icke-medlem)
  • Gratis för barn 0-15 i sällskap av vuxen
  • Serviceavgiften gäller både för tältare som övernattar intill fjällstugorna och dagbesökare som använder kök eller övriga faciliteter mellan kl. 09.00-17.30. Serviceavgiften behöver du inte betala om du betalar en övernattning i en stuga.

stugvärd i stf abiskojaure fjälstuga

Betala med kontanter

Du kan betala med kontanter på alla STFs fjällstugor. Vi tar även emot euro, samt danska och norska kronor. Vi rekommenderar dock att du växlar på en bank innan, då vi erbjuder en starkt reducerad växelkurs.

Fjällstugor som tar betalkort

Stora delar av fjällen saknar mobiluppkoppling och därför har vi svårt att erbjuda kortbetalning överallt. Tillsvidare går det bra att betala med konto- eller kreditkort i följande fjällstugor:

Rogen-området: Rogen
Jämtland: Arådalen, Gåsen, Lunndörren, Stensdalen och Vålåstugan.
Vindelfjällen: Aigert, Syter och Viterskalet.
Lapplandsfjällen: Abiskojaure, Akka, Aktse, Alesjaure, Kaitumjaure, Singi, Sitojaure, Såmmarlappa, Sälka, Teusajaure, Tjäktja och Vakkotavare.

På våra fjällstationer i Abisko, Blåhammaren, Edsåsdalen, Grövelsjön, Helags, Kebnekaise, Kvikkjokk, Saltoloukta, Ramundberget, Ritsem, Storulvån, Sylarna och Vålådalen kan du självfallet betala med kort.