Dina medlemsförmåner

Som medlem i STF är du med och bidrar i arbetet att göra det möjligt för fler att upptäcka Sverige. Som tack för att du är medlem får du en rad förmåner.
Boenden

Alltid medlemspris på STFs boenden

Som medlem bor du alltid billigare på STFs boenden. Medlemsrabatten är 50 kr per natt när du bor på vandrarhem och hotell, och 100 kr per natt när du bor på fjällstationer och fjällstugor. Medlemsrabatten för barn är 25 kr per natt på ordinarie barnpris.
Boka genom STFs bokningskanaler för att ta del av denna medlemsrabatt:
STFs hemsida
STF Kundservice och bokning
STFs anläggningar
Hostelling International

Aktuella boendeerbjudanden – 25 %

Ett brett urval av unika boendeerbjudanden över hela Sverige till 25 % rabatt! För att ta del av erbjudandena måste du boka online och vara medlem i STF eller bli det i samband med att du bokar.

Se aktuella boendeerbjudanden här

Ungdomspriser i fjäll – 30 %

30 % rabatt för dig som är mellan 16-25 år och medlem i STF. Rabatten gäller på utvalda STF-boenden i fjällen.

Se aktuella ungdomserbjudanden här

Gratis dagbesök i STFs fjällstugor

Alla STF-medlemmar har fria dagbesök i STFs fjällstugor. Du får, under några timmar mitt på dagen, använda stugans kök, dass och torkrum.

Bo på vandrarhem utomlands - 10 %

Vill du upptäcka världen? Som medlem i Svenska Turistföreningen får du alltid minst 10 % rabatt på Hostelling Internationals (HI) vandrarhem runt om i världen.

Rabatt på fjällboende i Norden

Du som är STF-medlem får rabatt när du bor på fjällstationer och fjällstugor som tillhör Den Norske Turistförening i Norge, Ferdafélag Island på Island och Suomen Latu i Finland. Upptäck Norden!

Friluftsprodukter

Outnorth – 20 % på all friluftsutrustning

Vi arbetar för att sänka trösklarna för att göra det möjligt för fler att komma ut och upptäcka Sverige. Att införskaffa friluftsutrustning kan vara ett hinder för många. Som medlem får du därför 20 % rabatt på hela Outnorths sortiment förutom på produkter från Fjällräven.

Rent-a-plagg – 15 % rabatt på hyra av utrustning

Köp inte mer än det du behöver! Rent-a-plagg är ett hållbart alternativ till att köpa utrustning. Det är en komplett uthyrningstjänst för outdoor- och skidkläder och utrustning. Som STF-medlem får du 15 % rabatt på hyran. Ange rabattkoden RENTSTF i rabattfältet vid bokningen samt ditt STF-medlemsnummer i kommentarsfältet.

Kartbutiken – 15 % på kartor och guideböcker

Som medlem i STF har du 15 % rabatt på Kartbutikens ordinarie sortiment. Här finns Sveriges bredaste utbud av kartor och guider för vandring och friluftsliv i Sverige. I samarbete med STF har Norstedts tagit fram ny serie över Kungsleden med karta i skala 1:50 000 och tillhörande guide.

Reselakan från Sleep in Silk - 10 %

STF-medlemmar har 10 % rabatt på samtliga varor hos Sleep in Silk, bland annat reselakan i siden och resehanddukar. Rabatten gäller ej redan rabatterade produkter. Ange att du är STF-medlem i samband med att du gör din beställning på www.sleepinsilk.se samt skriv in rabattkoden GLADTURIST. Gäller enbart vid internetbeställningar.

Resor & upplevelser

SJ-tågbiljetter - 10 %

Nu kan du upptäcka Sverige ännu mer förmånligt och miljövänligt! Som medlem i STF får du 10 % rabatt på nästan alla dagtågsbiljetter och nattågsbiljetter hos SJ.

Snälltåget - 10 %

Det ska vara enkelt att turista hållbart. Som STF-medlem har du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos Snälltåget. Erbjudandet kan endast köpas på snälltåget.se eller per telefon 0771-26 00 00. Du måste kunna visa ett giltigt medlemskort från STF under din resa.

Läs mer här

Nordens ark – gratis för barn i vuxet sällskap

Nordens Ark arbetar för att ge utrotningshotade djur en framtid. När du besöker djurparken går ett barn in utan kostnad i vuxens sällskap. Visa aktuellt STF-medlemskort för att få rabatten.

Maritiman Göteborg – halva inträdespriset

Lära dig massor om livet till sjöss, utan att ens lämna kaj. Maritiman – ett museum i Göteborg som sätter fartyg i fokus, erbjuder dig som STF-medlem halva inträdespriset. Visa aktuellt STF-medlemskort för att få rabatten.

Inspiration & aktiviteter

Tidningen Turist 6 nr/år

I STFs medlemstidning Turist läser du om utposter, konstupplevelser och magiska naturområden – om platser du inte ens anade att du längtar till. Turist tipsar om fjällens bästa vandringar och storstans läckraste kaféer och ger inspiration och kunskap om friluftsliv och reselandet Sverige. Som medlem får du tidningen hem i brevlådan, 6 gånger om året. Utvalda artiklar finns även på webben.

Till Turist.se

Medlemspriser på aktiviteter

Som medlem får du medlemspriser på STFs kurser och aktiviteter. Hos oss hittar du allt från vandring och skärgårdsutflykter, till guidade turer och matlagningskurser. Även hos våra lokalavdelningar får du som medlem rabatt på aktiviteterna.

Gå med i en lokalavdelning

Upptäck Sverige – även på hemmaplan! Som medlem får du gratis ansluta dig till någon av STFs drygt 65 lokalavdelningar. Genom din lokalavdelning kan du upptäcka mer av Sverige på hemmaplan, på din fritid eller semester. Här arrangeras allt från vandringar, föreläsningar och studiebesök till resor, skidturer och studiecirklar. Många lokalavdelningar är också med och påverkar i lokala frågor som rör natur, kultur, friluftsliv och hållbar turism.

Hitta din lokalavdelning

Fri olycksfallsförsäkring

Du som är medlem i STF och deltar i en aktivitet som arrangeras av STF omfattas av en olycksfallsförsäkring som gäller under aktiviteten.

Nature´s Best

STF-medlemmar har upp till 15 % rabatt på ett urval av Nature’s Best kvalitetsmärkta utbud av fjällvandringar, familjeveckor, fågelskådningshelger och mycket mer från Abisko i norr till Österlen i söder.

Bli medlem i STF

För dig som vill upptäcka Sverige. Och för dig som vill få andra att upptäcka.

Bli medlem nu!