Jämtlandsfjällen och björkar i höstfärger

Medlemsrabatt på Snälltåget

I augusti och september kör Snälltåget nattåg direkt från södra Sverige till Jämtlandsfjällen två gånger i veckan. Hoppa på nattåget på eftermiddagen/kvällen och vakna upp i fjällvärlden nästa morgon.

Som medlem i STF får du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos Snälltåget. För exakt tidtabell, mer information och bokning kan du besöka Snälltågets hemsida. . För bokning av biljetter loggar du in på knappen längre ned på sidan.

Nattåg till Jämtlandsfjällen i höst

Under perioden 29 juli – 27 september 2020 kör Snälltåget nattåg till Jämtlandsfjällen två gånger i veckan till Jämtlandsfjällen. Tåget utgår från Malmö onsdagar och lördagar och kör via Lund, Hässleholm, Alvesta, Nässjö, Linköping, Norrköping, Stockholm och Uppsala till Jämtlandsfjällen. På morgonen gör tåget uppehåll i Östersund, Undersåker, Åre, Duved, Enafors och Storlien. I Undersåker finns transfer till och från Edsåsdalen och Vålådalen och i Enafors finns transfer till och från Storulvån. Från Jämtlandsfjällen avgår Snälltåget torsdagar och söndagar.

Logga in och boka

Hur du använder rabattkoden

1. Rabattkoden hittar du på sidan med alla dina medlemsförmåner. (Kräver inloggning).
2. Resan bokas därefter på Snälltågets hemsida genom att du fyller i rabattkoden i samband med bokning, enligt bilden nedan.

rabattkod snälltåget

Ombord på Snälltåget

Snälltåget är mindre än de flesta aktörer i tågbranschen. På alla avgångar finns det en riktig restaurangvagn ”Krogen”. Här möts du av en mysig inredning, varm mat som du får serverad på porslin och kalla drycker i glas. På alla avgångar finns fritt wi-fi så att du smidigt kan arbeta eller lätt kan chatta med vänner.

Kollage med våfflor, vandrare och solnedgång