Jämtlandsfjällen och björkar i höstfärger

Medlemsrabatt på Snälltåget

Under vintern kör Snälltåget nattåg direkt från södra Sverige till Jämtlandsfjällen två gånger i veckan. Hoppa på nattåget på eftermiddagen/kvällen och vakna upp i fjällvärlden nästa morgon.

Som medlem i STF får du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos Snälltåget. För exakt tidtabell, mer information och bokning kan du besöka Snälltågets hemsida. . För bokning av biljetter loggar du in på knappen längre ned på sidan.

Nattåg till Jämtlandsfjällen i vinter

Under perioden 16 december 2020 – 2 maj 2021 kör Snälltåget nattåg till Jämtlandsfjällen två gånger i veckan till Jämtlandsfjällen. Tåget utgår från Malmö onsdagar och lördagar och kör via Lund, Hässleholm, Alvesta, Nässjö, Linköping, Norrköping, Stockholm och Uppsala till Jämtlandsfjällen. På morgonen gör tåget uppehåll i Östersund, Undersåker, Åre, Duved, Enafors och Storlien. (Enafors och Storlien från 25 februari). I Undersåker finns transfer till och från Edsåsdalen och Vålådalen och i Enafors finns transfer till och från Storulvån. Från Jämtlandsfjällen avgår Snälltåget torsdagar och söndagar.

snälltåget.se kan du boka hela resan inklusive transfer till Edsåsdalen, Storulvån och Vålådalen med 10% medlemsrabatt på hela bokningen.

Logga in och boka

Nyhet! Nattåg till Kittelfjäll och Hemavan i vinter

Snälltåget kör även tre avgångar till Kittelfjäll och Hemavan i vinter under perioden 17/2 – 4/3 2021. Tåget går till Vilhelmina station på Inlandsbanan och därifrån går det transfer till Kittelfjäll och Hemavan. Resorna är anpassade för boende torsdag – torsdag.

Hur du använder rabattkoden

1. Rabattkoden hittar du på sidan med alla dina medlemsförmåner. (Kräver inloggning).
2. Resan bokas därefter på Snälltågets hemsida genom att du fyller i rabattkoden i samband med bokning, enligt bilden nedan.

rabattkod snälltåget

snälltåget på en station i vintern

Ombord på Snälltåget

Snälltåget är mindre än de flesta aktörer i tågbranschen. På alla avgångar finns det en riktig restaurangvagn ”Krogen”. Här möts du av en mysig inredning, varm mat som du får serverad på porslin och kalla drycker i glas. På alla avgångar finns fritt wi-fi så att du smidigt kan arbeta eller lätt kan chatta med vänner.

Kollage med våfflor, vandrare och solnedgång