Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Gula rapsfält och väg med vandrare

Turista hållbart

Tänk dig ett Sverige där det är enkelt och inspirerande att upptäcka hållbart. Det är vårt mål. Vi vill inspirera till turism som utgår från en respekt för besöksmålets natur- och kulturmiljöer och som bygger på nyfikenhet och upptäckarglädje.

Möt våra hållbara pionjärer

Du kan alltid bo med hållbart fokus hos STF, men några av våra boenden har legat steget före och vågade satsa tidigt. STF Grövelsjön Fjällstation var först i Sverige med trippel-miljömärkning, STF Lugnåsberget Vandrarhem renoverade hållbart och det före detta fängelset STF Långholmen Vandrarhem och Hotell har satsat på en riktigt hållbar restaurang.

Läs mer om 3 av STFs pionjärer här

STFs hållbarhetsarbete

Det ska vara enkelt och inspirerande att upptäcka Sverige på ett hållbart sätt!

Bli medlem i STF

För dig som vill upptäcka Sverige. Och för dig som vill få andra att upptäcka.

Bli medlem nu!