Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Två fjällvandrare beundrar utsikt över berg

Packlistor

Funderar du på vad du behöver packa för en dagstur på fjället, eller för en längre vandring? Här hittar du packlistor för både sommar och vinter, utflykter och flerdagsturer, med eller utan tält, med eller utan barn.

Det är en konst att packa både lätt och rätt. De här packlistorna visar vad som är viktigast att ha i ryggsäcken under din utfärd. Ett förslag är att du efter äventyrets slut ser efter vad som har kommit till användning. Lägg till punkter och stryk sådant som inte visade sig behövas. På så sätt får du med tiden en verkligt skräddarsydd packlista.

Saknar du egen utrustning?

Hyr i stället för att köpa! Du som är medlem i STF får rabatt när du hyr friluftsprodukter och sportkläder. Utmärkt för både plånbok och miljö.