medlemsrabatt pa tagresor

Medlemsrabatt på tågresor

Som medlem i STF får du 10-15% medlemsrabatt på tågbiljetter hos 4 tågoperatörer som tillsammans täcker majoriteten av Sverige. Medlemsrabatten gäller på SJ, Snälltåget, Vy-tåg och Norrtåg. STF verkar för en hållbar turism som värnar om besöksmålens natur- och kulturvärden. Däribland att miljövänliga kommunikationsmedel används i så hög utsträckning som möjligt.

10-15 % rabatt på följande tågoperatörer

Observera att du både kan se och boka andra tågoperatörers avgångar från de flesta tågbolags bokningskanaler. Däremot finns inte möjligheten att ha en och samma rabattkod som fungerar för flera tågbolag samtidigt. Därför måste du boka tågresorna separat om din resa sträcker sig mellan olika operatörers delsträckor och du vill ha rabatt på hela sträckan.

OBS! Läs villkoren längre ned på denna sida, innan du påbörjar din bokning.

Följande villkor gäller

Rabatt på tågbiljetter hos SJ omfattar ej:

• Familjeerbjudandet SJ Nattåg, djurkupé på nattåg och grupperbjudande.
  • På SJs lägsta pris. Lägsta pris beror på resans längd. På Intercity och Regionaltåg ligger lägsta pris i 2 klass på 55-195 kr och i 1 klass på 75-295 kr. Lägsta pris på Snabbtåg i 2 klass ligger på 95-195 kronor och i 1 klass på 195-295 kr.
  • På period- och årskort; eller i kombination med andra erbjudanden.
  • Sträckor som är belagda med speciell banavgift. Exempelvis vid resa till Arlanda ges inte rabatt på stationsavgiften. Däremot ges rabatt på sträckan, förutsatt att de är rabattgrundande.
  • Sträckor som inte trafikeras av SJ.
  • Eventuella frågor eller problem med SJs bokning kontakta SJs kundtjänst.

Rabatt på tågbiljetter hos Vytåg och Norrtåg omfattar ej:

• Familjeerbjudanden, djurkupé på nattåg, grupperbjudanden.
  • På student-, barn och pensionärsbiljetter eller i kombination med andra erbjudanden, rabatter eller kampanjer.
  • Kombinationsresor med andra tågbolag/Resplus. Vill du nyttja rabatten på en hel sträcka med flera tågbolag måste de olika sträckningarna bokas separat.
  • Köp av period- och årskort.
  • Sträckor som är belagda med speciell banavgift; exempelvis resa till Arlanda, ges inte rabatt på stationsavgiften. Däremot ges rabatt på sträckan, förutsatt att den är rabattgrundande.
  • Eventuella frågor eller problem med Vytågs eller Norrtågs bokning, skicka mail till partnerservice@vy.se eller ring 0771-444 111.