medlemsrabatt pa tagresor

Medlemsrabatt på tågresor

Som medlem i STF får du 10-15% medlemsrabatt på tågbiljetter hos 4 tågoperatörer som tillsammans täcker majoriteten av Sverige. Medlemsrabatten gäller på SJ, Snälltåget, Vy-tåg och Norrtåg. STF verkar för en hållbar turism som värnar om besöksmålens natur- och kulturvärden. Däribland att miljövänliga kommunikationsmedel används i så hög utsträckning som möjligt.

För att få medlemsrabatt behöver du en kampanjkod för varje tågbolag och att du bokar och anger kampanjkoden på tågbolagets egen hemsida som kör just den sträckan. De specifika kampanjkoderna hittar du genom att klicka på logga in och boka.

Logga in och boka

10-15 % rabatt på följande tågoperatörer

Observera att du både kan se och boka andra tågoperatörers avgångar från de flesta tågbolags bokningskanaler. Däremot finns inte möjligheten att ha en och samma rabattkod som fungerar för flera tågbolag samtidigt. Därför måste du boka tågresorna separat om din resa sträcker sig mellan olika operatörers delsträckor och du vill ha rabatt på hela sträckan.

• 10 % rabatt på resor med SJ
  • 10 % rabatt på resor med Snälltåget
  • 15 % rabatt på resor med VY-tåg
  • 15 % rabatt på resor med Norrtåg