Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

Boka boende

Våra boenden ligger långt in i skogen, högt uppe på fjället, i slutet av grusvägen, där vågorna bryter mot stranden och elden värmer. De ligger på platser värda en omväg. Vi har personliga, hållbara, genuina boenden som gör det möjligt för dig att upptäcka Sverige. Och har du sett ett, då har du inte sett alla. Välkommen till STF – ett annat sätt att bo.

Trygg vistelse & flexibla bokningsvillkor

För att kunna erbjuda dig som gäst en trygg vistelse när du besöker oss i coronatider har vi gjort en mängd anpassningar på våra boenden. Vad gäller avbokningsregler så erbjuder STF alltid generösa villkor när du bokar på vår hemsida. Allt för att du ska kunna vara flexibel, oavsett om det är dina egna semesterplaner eller omvärlden som förändras.

Läs mer om våra bokningsvillkor (öppnas i ny flik)

Sök boende baserat på område

Upptäck Sverige med våra boenden som bas. Från bokskogarna i Skåne till de mäktiga fjällkedjorna i Abisko.

Sök boende baserat på boendetyp

Vandrarhem, fjällstation, pensionat, hotell eller fjällstuga. Du väljer!

Långtidsbo på våra boenden i storstäderna

Flytta in på våra personliga och centralt belägna boenden i Stockholm, Göteborg och Malmö. Här bor du prisvärt i ombonad miljö, med tillgång till gästkök och stadens bästa restauranger, shopping och nöjesutbud runt hörnet. Hemmakänsla med bästa läge helt enkelt! Från endast 5 995 KR / månad. Läs mer.

Bo till bästa pris som medlem

Som medlem bor du alltid till rabatterat pris när du bokar i STFs bokningskanaler. Medlemsrabatten är 50 kr per natt när du bor på vandrarhem, pensionat och hotell, och 100 kr per natt när du bor på fjällstationer och fjällstugor. Medlemsrabatten för barn är 25 kr per natt på ordinarie barnpris.

Notera att du måste boka i någon av nedanstående bokningskanaler för att kunna ta del av medlemspriset på boende:

• Här på STFs hemsida
  • STF Kundservice och bokning
  • På plats på STFs boenden
  • Via Hostelling International
  • Våra bästa boendeerbjudanden just nu

Bo med 25% rabatt på ett urval av våra boenden.
    För att ta del av erbjudandena måste du boka online och vara medlem i STF eller bli det innan ankomst.

Se alla erbjudanden här

Presentkort

Har du någon du vill fira? Med STFs presentkort öppnar sig en hel värld full av äventyr och upplevelser i hela Sverige.