STF är en ideell förening för dig som vill upptäcka Sverige. Och för dig som vill bidra till att andra får möjlighet att upptäcka.

Vi tror att ju fler som älskar Sveriges natur- och kulturmiljöer, desto fler är vi som värnar om dem. STF är en ideell förening. Att vara medlem i STF är därför inte bara till glädje för dig. Det har betydelse för så många fler. Tillsammans gör vi det möjligt för både dig och andra att uppleva mer av Sverige, idag och imorgon. Som medlem får du dessutom en mängd förmåner.

Medlemsperiod
Medlemskapet gäller i 12 månader från betalningsdatum.

Ska du ut och resa snart?
Ditt medlemskort får du hemskickat inom 2-3 veckor. Ska du ut och resa inom kort kan du även bli medlem på STFs boenden.

Bor du inte i Sverige?
Vi har ett portotillägg på 140 SEK inom Europa och 185 SEK utanför Europa. Det täcker utskick av tidningen Turist.

BLI MEDLEM IDAG

Dina medlemsförmåner

• Alltid rabatt på STFs boenden
  • Medlemspriser på aktiviteter & kurser
  • Upptäckter på hemmaplan med STFs lokalavdelningar
  • 6 nummer av vår älskade medlemstidning Turist
  • 10 % rabatt på tågresor med SJ

Se alla dina medlemsförmåner

Ett givande medlemskap

Bevara

Sveriges natur och kultur är till för alla. Som medlem i STF är du med och värnar om allemansrätten, upprustning av vandringsleder och hållbar turism. Allt för att göra det möjligt för människor att upptäcka Sverige, både idag och för kommande generationer.

Bli en del av något större

Sverige är fullt av människor som brinner för att göra Sverige tillgängligt för alla att upptäcka. Många av våra medlemmar engagerar sig och gör det möjligt för andra att våga upptäcka och lära sig mer om allas vår natur och kultur.

Upplevelser för alla

STFs boenden gör det möjligt för alla att uppleva det unika med Sverige. Vi anordnar aktiviteter både för nybörjare och för erfarna, som hjälper alla att upptäcka både vatten och fjäll, och allt däremellan.

Våra medlemsvillkor finner du här.

Vad arbetar STF för?

Verksamheten styrs av och utgår från våra riktlinjer. Just nu bevakar vi speciellt fyra hjärtefrågor.

• Infrastruktur

Vi verkar för en effektiv och fungerande infrastruktur i hela landet – även i glesbygden.

• Allemansrätten

Vi värnar och slår vakt om Allemansrätten, så att vår svenska natur förblir tillgänglig för alla.

• Hållbar turism

Vi vill skapa förutsättningar för en långsiktig och hållbar utveckling av den svenska turismen.

• Tillgång till leder

Vi vill att fler ska upptäcka Sverige och arbetar därför för tillgängliga och upprustade leder.