Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Press

Är du journalist och vill ha hjälp med att upptäcka Sverige och STF? Hör av dig så berättar vi mer om STF och vad som är på gång i verksamheten!

Pressjour under sommaren:
Vecka 27 & 28: Daniel Skog, daniel.skog@stfturist.se 072-092 34 14
Vecka 29: Maria Ros Jernberg, maria.ros.jernberg@stfturist.se 070-288 21 83
Vecka 30: Johanna Murray, johanna.murray@stfturist.se 070-359 51 02
Vecka 31 & 32: Jenny Engström, jenny.engstrom@stfturist.se 0735-45 26 44
Vecka 33: Johanna Murray, johanna.murray@stfturist.se 070-359 51 02

Önskar er en fin sommar

Jenny Engström
Press – och Kommunikationsansvarig

jenny.engstrom@stfturist.se

Maria Ros Jernberg
vice generalsekreterare
maria.ros.jernberg@stfturist.se

Om STF

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 242 000 medlemmar och ungefär 250 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell.

Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 250 och STF omsätter ungefär 330 miljoner kronor.

Logotyper

Behöver du tillgång till STFs logotyp hittar du olika filformat här!