Press

Är du journalist och vill ha hjälp med att upptäcka Sverige och STF? Hör av dig så berättar vi mer om STF och vad som är på gång i verksamheten!

Presskontakter sommaren 2022

vecka 28 (11-17 juli)
Johanna Murray, johanna.murray@stfturist.se, 070-359 51 02

vecka 29 (18-24 juli)
Ulrika Nordgren, ulrika.nordgren@stfturist.se, 070-268 05 95

vecka 30 (25-31 juli)
Sarah Melin, sarah.melin@stfturist.se, 072-601 73 24

vecka 31 (1-7 augusti)
Jenny Engström, jenny.engstrom@stfturist.se, 0735-45 26 44

vecka 32 (8-14 augusti)
Maria Ros Hjelm, maria.ros.hjelm@stfturist.se, 070-288 21 83

vecka 33 (15-21 augusti)
Johanna Murray, johanna.murray@stfturist.se, 070-359 51 02

Jenny Engström
Presschef
jenny.engstrom@stfturist.se

Om STF

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 246 000 medlemmar och ungefär 250 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell.

Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 250 och STF omsätter ungefär 330 miljoner kronor.

Logotyper

Behöver du tillgång till STFs logotyp hittar du olika filformat här!