Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

Hjälp STF ur krisen

Sedan 1885 har vi guidat till många resor och gjort det möjligt för människor att upptäcka Sverige. Nu är vi inne på vår tuffaste resa. Vi befinner oss i ett akut läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening.

En viktig del av STF, och en förutsättning för att kunna upptäcka Sverige, är våra boenden runt om i landet. Vår verksamhet finansieras huvudsakligen av intäkter från våra boenden samt medlemsintäkter. De förstnämnda är i det närmaste obefintliga just nu. Coronautbrottet har ställt oss inför en rad stora utmaningar som får allvarliga effekter för STF och vår ekonomi. Vi behöver just nu ta en rad svåra beslut för att rädda föreningen. Vi behöver även ditt stöd och din hjälp!

Stöd oss med en gåva

Stöd oss med en gåva genom att sätta in valfritt belopp på följande bankgironummer eller swishnummer. En generell gåva till STF går till vårt generella arbete och hjälper oss att rädda föreningen. Vi kommer inte att spara dina uppgifter i en databas eller skicka ett gåvobevis till dig så vi tackar dig här istället. Stort tack för din gåva!

Swish 123 615 21 77         Bankgiro 726-9533

swish

If you live abroad and want to support us, here are details for international deposits.

IBAN: SE36 8000 0832 7900 3737 8734
SWIFT: SWEDSESS

Please write “gift” as a payment reference.

Köp ett digitalt presentkort

Köp ett digitalt presentkort som fungerar som betalning vid bokning på STFs hemsida. Det skickas direkt till dig eller till den du väljer att ge det till via e-post. Ett presentkort hjälper oss då vi får intäkter här och nu men du har två år på dig att boka. Minsta belopp är 100 kr. En perfekt present till dig själv eller någon annan Svemesterälskare.

Köp presentkort här!

Bli medlem om du inte redan är det

Som medlem är du med och bidrar till föreningen genom medlemsavgiften och du gör oss även starkare med din röst. Om du redan är medlem, se till att förnya ditt medlemskap när förnyelsen dyker upp.

Bli medlem här!

Fakta om STFs ekonomi just nu

• STF har tappat nästan 40 miljoner kronor i intäkter nu i vår jämfört med förra året.
  • STFs generösa avbokningsregler innebär att stora summor betalas ut från STF varje dag.
  • Insamlingen Rädda STF har hittills gett: 3,3 miljoner kronor (27/4-2020) Fantastiskt bra!
  • Vi gör just nu dramatiska nedskärningar för att inte föreningen ska förblöda ekonomiskt.
  • På STFs huvudkontor har nästan 60 procent av personalen blivit uppsagd eller permitterad.
  • De projekt som kan stoppas har avslutats vilket minskar våra kostnader med över fem miljoner kronor i år.
  • Vi behöver, trots insamlingen, ta banklån för att klara våra löpande kostnader den närmaste tiden.
  • Alla intäkter från gåvor, medlemsavgifter och presentkort hjälper oss att minska STFs banklån.

Läs frågor och svar om varför STF behöver ekonomiskt stöd under coronautbrottet.

Insamling för STF vid coronautbrottet
Stöd oss genom att sätta in valfritt belopp på bankgiro 726-9533 eller swisha till 123 615 21 77. Vi kommer inte att spara dina uppgifter i en databas eller skicka ett gåvobevis till dig, så vi tackar dig här istället. Stort tack för din gåva!

Tack för ditt stöd och engagemang!

Verksamheten styrs av och utgår från STFs riktlinjer som är beslutade av vår riksstämma angående turism- frilufts-, natur- och kulturfrågor. När vi samlar in pengar går det till verksamhet och initiativ som gör Sveriges natur- och kulturmiljöer tillgängliga för fler. Både idag och imorgon.

För att uppnå transparens följer vi vår policy för insamling.