Stöd STF med en gåva

Sedan 1885 har vi gjort det möjligt för människor att upptäcka Sverige. Din gåva hjälper oss i det arbetet.

STF tar emot gåvor som går till vårt arbete att främja, värna om och utveckla natur- och kulturturismen i Sverige. Du som vill stödja vårt arbete kan göra det genom att sätta in valfritt belopp på:

swish

Swish 123 615 21 77         Bankgiro 726-9533

En generell gåva till STF går till vårt generella arbete att göra det möjligt för fler att upptäcka Sverige.
Stort tack för din gåva!

STFs arbete

Vi väcker upptäckarlusten, inspirerar till nya naturupplevelser och gör det möjligt att uppleva mer tack vare en mängd insatser och aktiviteter över hela Sverige. Vi gör det genom att inspirera till unika natur- och kulturupplevelser runtom i hela landet. Genom att göra det otillgängliga lite mer tillgängligt. Där vägen tar slut ska den som vill upptäcka mer kunna fortsätta framåt.

Tillsammans värnar vi de natur- och kulturvärden som många av oss tar för givet fast de kanske inte är det. Som allemansrätten, nationalparkerna, alla vackra leder och kulturmiljöer. Vi gör dem öppna och tillgängliga. Därför finns vi. Din gåva hjälper oss i det viktiga arbetet.

Verksamheten styrs av och utgår från STFs ”Riktlinjer för turism- frilufts-, natur- och kulturfrågor” som är beslutade av vår riksstämma. När vi samlar in pengar går det till verksamhet och initiativ för att göra Sveriges natur- och kulturmiljöer tillgängliga för fler.

För att uppnå transparens följer vi vår policy för insamling.