Ge en minnesgåva

Med en minnesgåva hedrar du minnet av någon som gått bort. Din gåva hjälper samtidigt till i arbetet med att göra det möjligt för fler att upptäcka den svenska fjällvärlden.

En minnesgåva till Svenska Turistföreningen blir en gåva till Stötta Kungsleden. Det är ett långsiktigt upprustningsarbete av STFs stugplatser längs Kungsleden, med syftet att hålla den svenska fjällvärlden öppen. För alla som vill besöka fjällen idag, och för att kommande generationer ska få samma möjlighet. Tillsammans bevarar vi vår fantastiska fjällvärld för kommande generationer, meter för meter.

Du väljer själv hur många meter du vill ge bort som minnesgåva. En meter kostar 25 kr. Du får ett gåvobevis skickat till din e-post.

Så här ger du en minnesgåva

• Om du vill ge en minnesgåva går du in på sidan för Stötta Kungsleden här.
  • Markera att du vill ge bort valt antal meter som ”Present”. Ordet present används inte på gåvobeviset.
  • Under rubriken ”Till” skriver du att det är till minne av den person du vill hedra.
  • Under rubriken ”Från” skriver du ditt eget namn.
  • Du har även möjlighet att skriva en hälsning.
  • Betalar gör du sedan med ditt bankkort.
  • Gåvobeviset skickas till din e-postadress. Du kan skriva ut gåvobeviset och ta med till begravningen/minnesstunden, eller skicka det till begravningsbyrån inför begravningen.

Notera att om du har en hotmail-adress hamnar bekräftelsemejlet ofta i skräpposten.

Du som är anhörig
Om du önskar att minnesgåvorna ska gå till Stötta Kungsleden anger du följande bankgironummer i annonsen: 530-3524.

Meddela oss när annonsen kommer att publiceras och vilket datum begravningen sker, via e-post till johanna.murray@stfturist.se

Inför begravningen får du ett mejl från oss med ett gåvobevis och en sammanställning av gåvogivare som gett en minnesgåva via bankgiroinsättning. Vi har tyvärr inte möjlighet att sammanställa gåvor som kommit in via Stötta Kungsledens egen hemsida där betalningen gjorts med bankkort.

Stort tack för att du tänker på STF och Stötta Kungsleden!