Vandring

Det fantastiska med vandring i Sverige är att det alltid finns mer att upptäcka. Du kan vandra på avlägsna fjälltoppar, längs karga kustlandskap, intill knallgula rapsfält, eller nära stadens brus. Den snabbaste vägen är absolut inte alltid den bästa. Läs vidare för att ta reda på allt som har med vandring att göra.

Trygg vistelse och flexibla bokningsvillkor

STF har ett fortsatt stort fokus på att kunna erbjuda dig en trygg vistelse under rådande pandemi. Vi följer utvecklingen noga och är redo att snabbt anpassa vår verksamhet utifrån Folkhälsomyndighetens allmänna råd. Bokar du via vår hemsida har du som alltid flexibla bokningsvillkor, oavsett om det är dina egna semesterplaner eller omvärlden som förändras.

Läs mer om våra anpassningar och bokningsvillkor (öppnas i ny flik)

Vandra i Sverige

Sedan starten 1885 har STF guidat nyfikna upptäckare till de smala stigarna vid sidan av vägen, längre in i skogen och högre upp på fjället. Idag välkomnar vi vandrare på 250 naturnära boenden runt om i landet, många i direkt anslutning till fina leder. Du behöver varken förkunskaper eller dyr utrustning för att vandra i naturen. Gå på bekväma dagsturer i ditt närområde, eller njut av äventyrliga utfärder bland branta fjälltoppar. Du väljer helt själv vad som lockar. Snöra på dig vandringsskorna och ge dig ut på en klimatsmart svemester till fots!