Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

fjällvandrare-vilar-mellan-nallo-och-vistas

Fjällvandring

Den svenska fjällkedjan sträcker sig från Treriksröset i norr till Dalarna i söder. Här väntar hisnande landskap och hundratals mil med markerade vandringsleder. Sätt ihop din egen tur mellan några av STFs 44 fjällstugor, följ med på vandring med en kunnig guide, eller gör dagsturer med en fjällstation som bas. På den här sidan samlar vi allt du behöver veta om fjällvandring.

Vandra mellan fjällstugor

STFs 44 fjällstugor ligger på natursköna platser 10 till 20 kilometer från varandra längs välmarkerade vandringsleder. Här bor du enkelt men mysigt och delar både utrymme och erfarenheter med andra gäster. Vandra mellan fjällstugorna eller stanna kvar i en stuga och gör dagsturer i närområdet!