vandring nybörjare

Vandring för nybörjare

Är du nyfiken på vandring men känner att du behöver lite mer kunskap innan du ger dig ut? Kanske planerar du din första fjälltur, eller vill få tips på enkla och trygga dagsturer? Här hittar du både inspirationsförslag, vandringspaket och mysiga basläger nära vandringsled som passar perfekt för dig som inte vandrat så mycket tidigare. Givetvis delar vi även med oss av våra bästa pack- och utrustningstips.

Vandringstips!

Våra tre bästa turtips för nybörjare

HYR DIN UTRUSTNING

Du vet väl att du kan hyra utrustning inför din vandring på de flesta av våra fjällstationer. Du kan även hyra din vandringsutrustning via Rent-a-plagg, en komplett uthyrningstjänst inom outdoor där du kan hyra både enstaka artiklar eller kompletta vandringspaket och få det hemlevererat innan vandringsturen. Är du medlem hyr du dessutom all utrustning med 15% rabatt.