Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Vandring dagstur

En dagsvandring är ett enkelt sätt att komma ut i naturen, utan att behöva tänka för mycket på utrustning och packning. För korta utfärder finns det mesta du behöver redan hemma i garderoben. Här hittar du både inspiration och tips på dagsturer, aktiviteter och boenden nära vandringsled. Perfekt för dig som vill ge dig ut på tur över dagen.

Vandringstips dagstur

Utforska Tyrestas orörda urskogar, vandra i vacker kulturmiljö längs Göta kanal, eller njut av fantastiska naturupplevelser i världsarvet södra Ölands odlingslandskap. De flesta som vandrar utan packning kan i snitt gå cirka 5 km i timmen, beroende på terräng och kondition. Ströva iväg på egen hand eller bjud med dina nära och kära. En dagstursvandring kräver varken förkunskaper eller stora förberedelser. Här tipsar vi om dagsturer som passar när du vill tanka på med ny energi i naturen.

STF nära dig

STF nära dig STF nära dig

Välkommen till

Gå till lokalavdelning

Upptäck Sverige på hemmaplan genom att engagera dig lokalt. Svenska Turistföreningen har 65 lokalavdelningar runt om i Sverige som varje år arrangerar över 1 500 roliga och intressanta aktiviteter. Här nedan hittar du de lokalavdelningar vi har runt om i landet.