Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

STF Falköping Tidaholm Lokalavdelning

Inga Maj Enequist

stffalkopingtidaholm@stfturist.se

STF Falköping Tidaholm Lokalavdelning - Dalavägen 8, 52162 Stenstorp

Våra kommuner

Falköping, Tidaholm

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Välkommen till STF Falköping Tidaholm. Vi innefattar kommunerna Tidaholm och Falköping. Inom regionen finns många vandringsleder, särskilt pilgrimsleder. Dessa går bland annat mellan klosterruinen i Gudhem till Varnhems klosterkyrka.

Hökensås utanför Tidaholm är ett paradis för alla fiskeentusiaster, men även bär- och svampplockning är attraktiva upplevelser. Runt Falköping finns de flesta megalitgravarna inom Västra Götaland. De är lätta att beskåda eftersom det finns flera stycken inom Falköping stad med gångavstånd från varandra. Falköpings kommun har flera vackra platåberg, varav mest kända är Mösse- och Ålleberg. Mösseberg är skidentusiasternas berg med flera nedfarter, men även olika motionsspår att använda på sommaren. Ålleberg har blivit känt för sin segelflygskola, särskilt sedan filmen med Alice Babs spelades in där.

Lokalavdelningen har många olika programpunkter både höst och vår med bland annat vandringar. Har en liten tävling varje år som kallas triplettvandring och den som har gått tre gånger är med och delar på olika priser. Företagsbesök och kulturaktiviteter ingår också i lokalavdelningens aktiviteter.

Varje vinter läser vi om ett speciellt område, nu senast Åland, vilket vi under sommaren gjorde en resa till och undersökte vad vi har läst om. Lokalavdelningen har cirka 100 medlemmar.

• 06 Jun

Nationaldagsfirandet 6 juni

Lördagen 6 juni Vi medverkar vid Nationaldagsfirandet 6 juni i Plantis Falköping. Ansvarig styrelsen genom Inga-Maj Enequist.

Medlem: Gratis

• 13 Jun

Visingsö resa med ångaren Trafik.

Tillsammans med tre STF avdelningar i vår närhet chartrar vi Ångaren Trafik i Hjo för en resa till Visingsö. Överfarten tar drygt 2 timmar och det blir ca 3,5 timmar på ön. På båten finns det möjlighet...

Lördagen 13 juni kl 10.00 i Hjo hamn. Anmälan till Inga-Maj senast 1 maj. 0703752162. Resan genomförs om tillräckligt många resenärer anmäler sig.

Medlem: 460 kr

• 01 Jul

Sommar resa

Mer information kommer senare. Anmäl dig till resan genom att prata med någon i styrelsen och genom att delta på studiecirkeln om Småland. Datum och deltagaravgift beslutas senare.

Om vi blir tillräckligt många resenärer (30) planeras en resa till Småland under sommaren,  2 eller 3 dagar.

Medlem: Gratis