STF Falköping Tidaholm Lokalavdelning

STF Falköping Tidaholm Lokalavdelning - Dalavägen 8, 52162 Stenstorp

Våra kommuner

Falköping, Tidaholm

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Välkommen till STF Falköping Tidaholm. Vi innefattar kommunerna Tidaholm och Falköping. Inom regionen finns många vandringsleder, särskilt pilgrimsleder. Dessa går bland annat mellan klosterruinen i Gudhem till Varnhems klosterkyrka.

Hökensås utanför Tidaholm är ett paradis för alla fiskeentusiaster, men även bär- och svampplockning är attraktiva upplevelser. Runt Falköping finns de flesta megalitgravarna inom Västra Götaland. De är lätta att beskåda eftersom det finns flera stycken inom Falköping stad med gångavstånd från varandra. Falköpings kommun har flera vackra platåberg, varav mest kända är Mösse- och Ålleberg. Mösseberg är skidentusiasternas berg med flera nedfarter, men även olika motionsspår att använda på sommaren. Ålleberg har blivit känt för sin segelflygskola, särskilt sedan filmen med Alice Babs spelades in där.

Lokalavdelningen har många olika programpunkter både höst och vår med bland annat vandringar. Har en liten tävling varje år som kallas triplettvandring och den som har gått tre gånger är med och delar på olika priser. Företagsbesök och kulturaktiviteter ingår också i lokalavdelningens aktiviteter.

Varje vinter läser vi om ett speciellt område, nu senast Åland, vilket vi under sommaren gjorde en resa till och undersökte vad vi har läst om. Lokalavdelningen har cirka 100 medlemmar.

• 27 Okt

Okt

Studiebesök Z-reklam Falköping

Z-reklams profilbutik är under ständig uppdatering och är alltid fylld med de senaste kollektionerna av profilkläder. De satsar på olika varumärken som ger en bra mix av kvalitet, trend och färg. Det ska...

Tisdag 27 oktober. Vi träffas på företaget kl. 10.00 Göteborgsvägen 2 Falköping Anmälan till Berit senast 21 0ktober tel. 0515-12899

Medlem: Gratis

• 27 Nov

Julbuffé

Vi samlas runt våra jultraditioner och julsånger samtidigt avnjuter vi god jul buffé Vi lyssnar till trevlig underhållning av Britt-Marie Strid

Julbuffé Fredagen 27 november kl. 19.oo Fritidslokalen S. Vilhelmsberg Anmälan till Berit senast 20 november 0515-12899 Pris Medlem 200 kr övriga 250 kr

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 250 kr

• 26 Dec

Annandagsvandring

Vi går en tipspromenad från Bredablicks parkering till Friluftsfrämjandets stuga. Utmed vägen njuter vi av utsikten över vår vackra bygd och svarar på kluriga frågor När vi kommer fram njuter vi av...

Annandagsvandring Mösseberg Ansvarig Johan 0705 785345 Start kl 10.00-10.30 Bredablick Falköping Start avgift 10 kr för medlemmar, övriga 20 kr.

Medlem: 10 kr

Icke-medlem: 20 kr