Sex nummer av tidningen Turist

Tidningen Turist

I STFs medlemstidning Turist läser du om utposter, konstupplevelser och magiska naturområden – om platser du inte ens anade att du längtar till. Turist ger inspiration och kunskap om friluftsliv och reselandet Sverige.

Tidningen Turist som medlemsförmån

Tidningen Turist är Svenska Turistföreningens medlemstidning. Det är ett uppskattat resemagasin fullt med inspiration och tips för upptäckter i Sverige. Som medlem får du åter tidningen hem i brevlådan fem gånger per år. Under 2024 kommer Turist ut följande veckor: vecka 6, vecka 14, vecka 23, vecka 38 och vecka 47.

I Turist tipsar vi om bilfria cykelleder, femtiotalsfik och fina konsthallar landet runt. Vi letar dinosaurier i Bromölla, skulpturspanar i Borås och hjälper dig att välja rätt liggunderlag. Här möter du människan och historien bakom resmålen – såväl utanför som inom Svenska Turistföreningen.

Genom välskrivna texter och riktigt bra bilder vill vi ge dig en reseupplevelse, oavsett om du packar väskan eller stannar hemma i läsfåtöljen.

Med en upplaga om drygt 135 000 exemplar är Turist Nordens största tidning inom området natur, kultur och friluftsliv.

Tidningen Turist på nätet

Du vet väl att Turist även finns som e-tidning? Du hittar den bakom medlemsinloggningen. Där hittar du numren från de senaste åren som e-tidning. Logga in, och njut.

turist.se hittar du utvalda artiklar från tidningen. Sidan är öppen för alla.

Kontaktuppgifter till annonsförsäljning och redaktionen, samt mer om tidningen Turist.