STF Norra Roslagen Lokalavdelning

STF Norra Roslagen Lokalavdelning - Roddarne 133, 74795 Gimo

Våra kommuner

Östhammar

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Lokalföreningen Norra Roslagen omfattar Östhammars kommun, där det bl.a. finns vacker skärgård och intressanta vallonbruk.

Lokalföreningen är aktiv och erbjuder ett stort utbud av aktiviteter för alla åldrar och olika intresseriktningar. Sommartid går det båtutflykter i skärgården. Vandringar, cykelturer och andra upplevelser i naturen blandas med uppskattade bildvisningar om fjäll och andra inspirerande resmål. Lokalföreningen gör också studiebesök på företag och besöker konstnärer och kulturinstitutioner.

Det finns även en veteransektion kopplad till lokalavdelningen. Veteranerna ordnar aktiviteter på dagtid i närområdet och är öppna för alla som kan delta, ung som gammal.

Den lokala kretsen bildades 1990 och ombildades till lokalförening 2013 och har cirka 350 medlemmar.

• 10 Dec

Julbak i bagarstuga

Traditionellt julbak i Östhammars bagarstuga. Kom och baka hårt tunnbröd i den vedeldade ugnen. Ta med: inneskor/tofflor, förkläde, kasse att bära hem bröden i, kavel samt om ni vill ha, en termos kaffe...

Aktiviteten är endast för STF-medlemmar. Anmäl till Lisa Johansson, 076-113 86 74 (gärna sms). Invänta bekräftad anmälan innan du betalar in avgiften via swish eller pg. Ange J221210 vid anmälan.

Medlem: 200 kr