STF Norra Roslagen Lokalavdelning

STF Norra Roslagen Lokalavdelning - Roddarne 133, 74795 Gimo

Våra kommuner

Östhammar

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Bra att veta

Det här gäller vid anmälan till en aktivitet:
· En anmälan är alltid bindande
· I de fall en deltagaravgift finns, ska denna betalas in i samband med anmälan
· Din plats är garanterad när du fått bekräftelse från ansvarig för aktiviteten
· Om vi saknar din betalning kommer vi först försöka nå dig innan platsen lämnas vidare
· Varje betalning måste märkas med aktivitetens namn
· Till alla aktiviteter där mat/fika ingår måste medlemmen uppge eventuella matallergier

Det här gäller vid avbokning av en aktivitet:
· Avbokning måste göras till ansvarig i lokalavdelningen så snart som möjligt dock senast dagen innan
· Utgångsläget är att ingen avgift betalas tillbaka men deltagaravgift kan återbetalas om lokalavdelningen inte har några kostnader som hör ihop med det specifika arrangemanget
· Finns det personer som står i kö för plats till ett fulltecknat arrangemang kan lokalavdelningen förmedla kontakt så att platsen kan förmedlas vidare

STF Norra Roslagen och läget gällande covid

Pandemin fortsätter att begränsa våra möjligheter att träffas och samlas i för stora grupper.  Detta påverkar lokalavdelningens verksamhet på många olika sätt. Vi har dock valt att fortsätta genomföra aktiviteter för att guida våra medlemmar till nya spännande platser i vårt närområde.

Vi följer folkhälsomyndighetens rekommendationer och överväger noga varje aktivitet och hur den genomförs på ett så smittsäkert sätt som möjligt. Bedömer vi att vi inte kan genomföra aktiviteten på ett säkert sätt, väljer vi att ställa in den.

För dig som medlem är det viktigt att känna till följande:

• Trots att vi värnar om miljön vill vi så länge vi är inne i pandemin att du tar dig till våra aktiviteter så säkert som möjligt. Vi uppmanar våra deltagare att överväga om samåkning är nödvändigt under den här tiden. Vi försöker också att lägga våra aktiviteter på platser där det är lätt för alla att ta sig med bil eller med cykel/gång.
  • På alla våra aktiviteter uppmanar vi till att hålla avstånd, tvätta händerna med tvål och vatten där möjligheten finns.
  • Har du minsta symtom som kan tyda på smitta så hoppas vi att du tar ansvar och stannar hemma. Du är välkommen till våra aktiviteter när du känner sig frisk!
  • På de flesta av våra aktiviteter har vi valt att begränsa antalet deltagare med föranmälan.
  • Skulle du bli sjuk och har betalat för en aktivitet får du tillbaka hela summan du har betalat in. Detta gäller inte aktiviteter där vi har särskilda bestämmelser (t.ex. omkostnader som inte går att avboka).
  • Vi gör vad vi kan för att du ska känna dig trygg när du deltar på våra aktiviteter och har du frågor är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.

2022-01-19 STF Norra Roslagen, i samråd med STF centralt