STF Öland Lokalavdelning

STF Öland Lokalavdelning - Hantverkaregatan 23, 38731 Borgholm

Våra kommuner

Borgholm, Mörbylånga

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

STF Öland omfattar hela Öland med sin rika flora och skiftande natur. Den långa kuststräckan rymmer både badstränder och flyttfåglarnas strandängar. Mitt på Öland finns mittlandsskogen, norra Europas största sammanhängande lövskogsområde. Hela södra Öland från Färjestaden och söderut är upptaget på UNESCO:s lista över världsarv. Under den sista helgen i september inbjuder HELA Öland till skördefest, ett arrangemang som utvecklats till både en folkrörelse och en folkfest.

STF Öland bjuder på aktiviteter för alla åldrar som har prägel av både historia och nutidskultur. Vi förlägger aktiviteterna på olika platser över ön så att de olika naturtyperna ingår i utflykten. Kungsgårdsvandringen i början av maj är ett exempel på hur historia, kultur och natur blandas med en kulinarisk upplevelse. Konstnärsbesök, naturvandringar och cykelturer är också återkommande aktiviteter.

• 24 Okt 2020

Okt

2020

Tyvärr så har vi blivit tvungna att ställa in nedanstående aktivitet Öländska fartygsvrak berättelser och film med Erik Bjurström

Redan i ungdomen var dykning och undervattensfotografering en stor hobby för Erik Bjurström. Genom att dyka och dokumentera livet under havsytan utövades hans stora passion vilken dokumenterats en del...

Lördagen den 24/10 kl 14.00 Folkan Borgholm. Info och anmälan senast 20/10 Gudrun Borgudd 070 3187883. Pris 100 kr för medlem, ännu icke medlem 150 kr

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 150 kr

• 14 Nov 2020

2020

Skedemosse museum och bryggeri

Besök på Skedemosse museum där vi får höra om denna historiska plats och där tillfälle också ges för ölprovning i bryggeriet. Kostnad 120 kr per person.

Lördagen den 14/11 kl 13.00 Anmälan till Iris Anderson 073 5787763 eller någon i styrelsen för STF Öland

Medlem: 120 kr

Icke-medlem: 170 kr