STF Öland Lokalavdelning

STF Öland Lokalavdelning - Hantverkaregatan 23, 38731 Borgholm

Våra kommuner

Borgholm, Mörbylånga

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

STF Öland omfattar hela Öland med sin rika flora och skiftande natur. Den långa kuststräckan rymmer både badstränder och flyttfåglarnas strandängar. Mitt på Öland finns mittlandsskogen, norra Europas största sammanhängande lövskogsområde. Hela södra Öland från Färjestaden och söderut är upptaget på UNESCO:s lista över världsarv. Under den sista helgen i september inbjuder HELA Öland till skördefest, ett arrangemang som utvecklats till både en folkrörelse och en folkfest.

STF Öland bjuder på aktiviteter för alla åldrar som har prägel av både historia och nutidskultur. Vi förlägger aktiviteterna på olika platser över ön så att de olika naturtyperna ingår i utflykten. Kungsgårdsvandringen i början av maj är ett exempel på hur historia, kultur och natur blandas med en kulinarisk upplevelse. Konstnärsbesök, naturvandringar och cykelturer är också återkommande aktiviteter.

• 23 Nov 2019

Prova på bowls och tennis

Bowls är en brittisk precisionsport som påminner om boccia och boule. Förekomsten av spelet är dokumenterad till 1200-talet. Tennis är en engelsk racketsport som uppfanns 1873. Stefan Nilsson presenterar...

Lördag 23/11 kl. 11.00 Info och anmälan senast 20/11, Anita Bertilsson 073 3408028 Plats: Borgholms tennishall Pris: 20 kr för medlemmar och 40 kr för ickemedlemmar, barn gratis. Fika ingår.

Medlem: 20 kr

Icke-medlem: 40 kr