Det är många som försöker nå oss just nu vilket gör att vi har längre svarstider än normalt. Tack för ditt tålamod!
Läs mer om hur vi anpassar verksamheten under coronautbrottet här och hur du kan stötta STF här.

STF Närke Bergslagen Lokalavdelning

Håkan Söderman

stfnarkebergslagen@stfturist.se

STF Närke Bergslagen Lokalavdelning - Vallgatan 7, 71631 Fjugesta

Våra kommuner

Askersund, Hallsberg, Kumla, Laxå, Lekeberg, Örebro

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

STF Närke Bergslagen omfattar kommunerna Askersund, Hallsberg, Hällefors, Kumla, Laxå, Lekeberg, Lindesberg, Ljusnarsberg, Nora samt Örebro.
STF Närke Bergslagen innefattar tidigare STF Örebro Lokalavdelning samt STF Bergslagens verksamhetsområde.
Geografiskt innebär detta Närkeslätten omgiven av Kilsbergen i väster, Tiveden och Tylöskog med norra delen av Vättern i söder, den västra delen av Hjälmaren i öster och Bergslagen i norr.

I enlighet med Svenska Turistföreningens motto ”Lär känna ditt land” erbjuder STF Närke Bergslagen ett program utifrån detta tema bestående av föreläsningar, bildprogram, studiecirklar, exkursioner och vandringar. Avdelningen engagerar sig också i aktuella samhällsfrågor med anknytning till natur-, kultur- och friluftsliv och samverkar med andra organisationer med liknande målsättning.

STF Närke Bergslagen bildades 2020 när STF Örebro Lokalavdelning utvidgade sitt verksamhetsområde, detta efter att STF Bergslagen upphörde 2019, för att fler på så sätt ska få tillgång till lokala aktiviteter.

STF Närke Bergslagen har vid bildandet över 300 medlemmar.