boende på sommaren

Medlemsrabatt på boende

Som medlem i STF är du med och bidrar i arbetet att göra det möjligt för fler att upptäcka Sverige. Som tack för det, bor du alltid till lägre pris på våra boenden. Utöver det lägre pris du som medlem alltid får vid bokning, så finns ytterligare rabatter på våra boenden för dig att ta del av. På denna sida har vi samla alla dessa.

Alltid medlemspris på boende

Som medlem bor du alltid till rabatterat pris när du bokar i STFs bokningskanaler.

Medlemsrabatten är:

• 50 kr per natt när du bor på vandrarhem och hotell
  • 100 kr per natt när du bor på fjällstationer och fjällstugor
  • Medlemsrabatten för barn är 25 kr per natt på ordinarie barnpris

Boendepriserna du ser här på hemsidan är alltid medlemspriser. Du behöver inte ange ditt medlemsnummer i bokningen för att erhålla medlemsrabatten, utan du visar istället upp ditt medlemskort när du checkar in på boendet.

Notera att du måste boka i någon av nedanstående bokningskanaler för att ha rätt till medlemspris på boende:

Bli medlem i STF

Aktuella boendeerbjudanden – 25% rabatt

Utöver medlemspriserna så har vi även boendeerbjudanden på utvalda boenden över hela Sverige. Rabatten är alltid minst 25 %. För att ta del av erbjudandena måste du boka online och vara medlem i STF eller bli det i samband med att du bokar.

För att få rabatten, uppge ”STFMEDLEM” i rutan för kampanjkod vid bokning.

Se aktuella boendeerbjudanden

Boka fler nätter och få lägre pris

För dig som bokar tre eller fler nätter på ett urval av våra boenden i fjällen erhåller du en bonusrabatt på hela bokningen. Ju fler nätter du bokar, desto högre blir rabatten. Rabatten sker automatiskt och kräver ingen kampanjkod. Gäller på boendena: STF Abisko Turiststation, STF Grövelsjön fjällstation, STF Saltoluokta fjällstation och STF Storulvån fjällstation.

Rabattnivåerna är:

• 3-4 nätter – 5 % rabatt
  • 5-6 nätter – 10 % rabatt
  • 7 nätter eller fler – 15 % rabatt

Rabatt på fjällboende i Norden

Du som är medlem i STF får även rabatt när du bor på fjällstationer och fjällstugor som tillhör Den Norske Turistförening (DNT), Ferdafélag Island på Island och Suomen Latu i Finland.

10 % rabatt på vandrarhem utomlands

Vill du resa utomlands? Som medlem i Svenska Turistföreningen får du alltid minst 10 % rabatt på Hostelling Internationals (HI) vandrarhem runt om i världen. Den internationella vandrarhemskedjan HI har fler än 4 000 boenden i över 80 länder. Alla vandrarhem är härliga mötesplatser mellan människor, men också kvalitetssäkrade och trygga platser oavsett var du befinner dig. Det enda du behöver göra för att få bo till bästa pris på något av världens alla HI-vandrarhem är att visa ditt STF-medlemskort när du checkar in.

Läs mer om rabatten