boende på sommaren

Medlemsrabatt på boende

Som medlem i STF är du med och bidrar i arbetet att göra det möjligt för fler att upptäcka Sverige. Som tack bor du alltid till rabatterat pris när du bokar i STFs bokningskanaler. Utöver den ordinarie boenderabatten du som medlem alltid får vid bokning hos oss, så finns ytterligare rabatter på våra boenden för dig att ta del av. På denna sida har vi samlat alla dessa.

Alltid medlemspris på boende

Som medlem bor du alltid till rabatterat pris när du bokar i STFs bokningskanaler.

Medlemsrabatten är:

• 100 kr per natt för vuxen och 50 kr för barn (6-15 år) när du bor på fjällstationer och fjällstugor
  • 50 kr per natt för vuxen och 25 kr för barn (6-15 år) när du bor på våra övriga boenden
  • För barn 0-5 år ges ingen medlemsrabatt

Boendepriserna du ser här på hemsidan är alltid medlemspriser. Du behöver inte ange ditt medlemsnummer i bokningen för att erhålla medlemsrabatten, utan du visar istället upp ditt medlemskort när du checkar in på boendet.

Notera att du måste boka i någon av nedanstående bokningskanaler för att ha rätt till medlemspris på boende:

Bli medlem i STF

Aktuella boendeerbjudanden – 25% rabatt

Utöver medlemspriserna så har vi även boendeerbjudanden på utvalda boenden över hela Sverige. Rabatten är alltid minst 25 %. För att ta del av erbjudandena måste du boka online och vara medlem i STF eller bli det i samband med att du bokar.

För att få rabatten, uppge ”STFMEDLEM” i rutan för kampanjkod vid bokning.

Se aktuella boendeerbjudanden

Boka fler nätter och få lägre pris

För dig som bokar tre eller fler nätter på ett urval av våra boenden i fjällen erhåller du en bonusrabatt på hela bokningen. Ju fler nätter du bokar, desto högre blir rabatten. Rabatten sker automatiskt och kräver ingen kampanjkod. Gäller på boendena: STF Abisko Turiststation, STF Grövelsjön fjällstation, STF Saltoluokta fjällstation, STF Helags Fjällstation och STF Storulvån fjällstation.

Rabattnivåerna är:

• 3-4 nätter – 5 % rabatt
  • 5-6 nätter – 10 % rabatt
  • 7 nätter eller fler – 15 % rabatt

Rabatt på storstadsboenden

När du bokar minst tre nätter på STF af Chapman eller STF Stigbergsliden får du 15% bättre pris.

Rabatt på fjällboende i Norden

Du som är medlem i STF får även rabatt när du bor på fjällstationer och fjällstugor som tillhör Den Norske Turistförening (DNT) och Ferdafélag Island på Island.

10 % rabatt på vandrarhem utomlands

Vill du resa utomlands? Som medlem i Svenska Turistföreningen får du alltid minst 10 % rabatt på Hostelling Internationals (HI) vandrarhem runt om i världen. Den internationella vandrarhemskedjan HI har fler än 4 000 boenden i över 80 länder. Alla vandrarhem är härliga mötesplatser mellan människor, men också kvalitetssäkrade och trygga platser oavsett var du befinner dig. Det enda du behöver göra för att få bo till bästa pris på något av världens alla HI-vandrarhem är att visa ditt STF-medlemskort när du checkar in.

Läs mer om rabatten