STF Göteborg Lokalavdelning

STF Göteborg Lokalavdelning - Postgatan 4, 41113 Göteborg

Våra kommuner

Ale, Göteborg, Härryda, Mölndal, Öckerö

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Göteborg med sin direkta närhet till havet har en lång tradition som hamnstad med varvsindustri och passagerartrafik. Här finns även Sveriges största exporthamn. De flesta sevärdheter finns inom bekvämt gångavstånd från Avenyn.

Närheten till naturen är också en självklar del av Göteborg. Göteborg är en grön stad med flera stora parker och grönområden. I de centrala delarna finns Slottsskogen och Botaniska trädgården som är populära utflyktsmål. Från Botaniska tar man sig enkelt upp i Änggårdsbergen för kilometerlånga vandringar. Och området kring Delsjön är inte långt borta och är också välbesökt av sportutövare och naturälskare.

Lokalavdelningens verksamhet omfattar även Ale, Härryda och Öckerö kommuner. Regionen bjuder därför på en mångfald av skiftande strövområden med fina vandringsleder, naturreservat och närhet till skärgården. Många av skärgårdens öar är bilfria och det är enkelt att ta sig ut med passagerarfärjor från Saltholmen. Flera av öarna är dessutom naturreservat med en unik flora och fauna som bjuder in till härliga bad med stränder och mjuka klippor.

Lokalavdelningen har ett skiftande program som är inriktat på att lära känna kretsens hembygd. Olika studiebesök, föredrag, vandringar, kurser, bussresor och cykelturer är exempel på detta. Kretsen har även samarrangemang med andra kretsar.

STF Göteborg bildades år 1973 och är har cirka 440 medlemmar.

• 24 Jan 2023

Info Fjällvandring Hösten 2023

Vi informerar om var, när och hur fjällvandringen kommer att ske. Samt kostnader frö äventyret samt även intresseanmälan,

Tisdag 24 januari 2023 kl. 18,30. Samling i vår lokal, Postgatan 4, Göteborg. Info/anmälan via SMS till Bo.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 01 Feb - 06 Feb 2023

Jokkmokks marknad 2023

Mer information kommer senare.

PÅ GRUND AV OLYCKLIGA OMSTÄNDIGHETER STÄLLER VI IN ÅRETS RESA TILL JOKKMOKKS MARKNAD! ÄVEN PRISBILDEN ÄR OFÖRENLIG MED STFS FÖRVÄNTNINGAR. ÅTERKOMMER FÖRHOPPNINGSVIS 2024!! Vi åker från Göteborg Central...

Medlem: 5000 kr

Icke-medlem: 5500 kr