Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Borlänge-familj Lokalavdelning

Magdalena Lindblom

stfborlangefamilj@stfturist.se

STF Borlänge-familj Lokalavdelning - Gudfastegatan 23, 78443 Borlänge

Våra kommuner

Borlänge

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila oss så får du mer information om vår verksamhet

Följ STF Borlänge-familj Lokalavdelning

Facebook Instagram

Välkommen till lokalavdelningen STF Borlänge-Familj.
Vi ordnar natur- och kulturutflykter till smultronställen i Borlänge kommun för familjer med barn i främst förskoleålder. Vår förhoppning är att vi tillsammans med våra medlemmar och icke-medlemmar väcka barnens intresse för natur och kultur. Föreningen vill även vara en mötesplats för likasinnade, vuxna som barn. Vi hoppas att våra aktiviteter lockar till upptäckarlust, barnskratt och tid för familjen.

Vi uppdaterar hemsidan med nya aktiviteter under hela året. Du kan även följa oss på Facebook för att få de senaste aktiviteterna i ditt flöde. På hittar oss på Facebook genom att söka på @stffamiljborlange.

I Borlänge kommun finns 17 naturreservat, 8 reservat sköts och ägs av Borlänge kommun. Mer information om alla reservaten hittar du på https://www.borlange.se/bygga-bo-och-miljo/borlanges-natur/naturreservat/.

Lokalavdelningen grundades hösten 2013 och har cirka 100 medlemmar.