SJ-rabatt på tågresor

STF verkar för en hållbar turism som värnar om besöksmålens natur- och kulturvärden. Däribland att miljövänliga kommunikationsmedel används i så hög utsträckning som möjligt. Vi är därför glada att våra medlemmar erbjuds medlemsförmåner på resor vid bokning av SJ-biljetter via denna hemsida. Nu kan fler upptäcka Sverige förmånligt och miljövänligt.

Logga in för att ta del av SJ-rabatt

Du som vill ha 10 % rabatt på tågbiljetter hos SJ behöver vara medlem i STF. För att boka rabatterat måste du först logga in på vår medlemssida. Följ länken nedanför, så kan du logga in med ditt medlemsnummer och postnummer. I inloggat läge hittar du sedan SJ-rabatten bland våra medlemsförmåner.

Logga in och boka

Villkor

• 10 % rabatt på SJ dagtågbiljetter
• 10 % rabatt på nattågsbiljetter

Rabatten gäller bara för STFs medlemmar och vid digitala bokningar via bokningsmodulen.

Medlemsförmånen gäller till och med 2020-09-30.

Innan du bokar din resa är det viktigt att du tagit del av SJs allmänna villkor.

Tågsträckor

SJ trafikerar, i egen regi eller i samarbete med andra, en stor del av Sverige samt till Skandinaviens huvudstäder. I dagsläget kör SJ nattåg på sträckan Stockholm – Abisko – Narvik.

Från och med 13/12 trafikerar SJ endast dessa sträckor med nattåg (i bägge riktningar):

• Stockholm-Duved
• Göteborg-Duved
• Stockholm-Umeå
• Göteborg-Umeå

Hur ser jag att jag fått medlemsrabatten?

När du gör en sökning via STFs bokningsmodul skickas du till SJs hemsida där du slutför din bokning. På deras hemsida visas då medlemsrabatterade resealternativ i rött, jämfört med svart för ordinarie priser. Om du är SJ-Prio-kund anger du Prionumret i slutet av bokningen på SJs hemsida.

Ombokningsbar biljett

Du som bokar en ombokningsbar biljett med medlemsrabatt måste boka om resan via www.sj.se för att tillgodogöra dig medlemsrabatten.

Frågor & svar

Vi hjälper dig gärna!
Du får snabbt svar på din fråga som rör tågbokningen via SJs hemsida – frågor & svar eller ringa deras kundservice på 0771 – 75 75 75. Har du frågor som rör medlemserbjudandet är du välkommen att kontakta STFs kundservice via kundservice@stfturist.se eller telefon 08-463 21 00.