STF Almdalens Fjällgård

Turskidor i Almdalen

Njut av fantastisk turskidåkning i Hotagens naturreservat med STF Almdalens fjällgård som basläger. Här bor du i väglöst land i en bördig dal mellan Grubbfjället, Kojklumpen och Erfjället som inbjuder till fina dagsturer.

STF Almdalens Fjällgård är en gammal fjällgård med anor från tidigt 1800-tal, och ligger naturskönt i Hotagens naturreservat 9 km från närmaste bilväg. Ett vidsträckt område med vacker gammal naturskog och kalfjäll, som bjuder in till fantastiska dagsturer. Gå på tur i obanad terräng, eller följ områdets vinterleder.
Efter en härlig dag på fjället sover du gott på STF Almdalens fjällgård. Njut av vällagad mat med smaker från gårdens och naturens skafferi såsom kantareller, älg, hjortron, lammkött och rabarber.

I priset ingår:
Övernattning i två nätter
Två stycken trerätters middagar
Två frukostar
Två lunchpaket från frukostbordet
Sänglinne och handdukar

Önskas fler nätter vänligen kontakta anläggningen.

Kategorier:

Skidåkning Turskidåkning Vinter