STF Abiskojaure Fjällstuga

Trivs du när det är lugnt på fjället?

Spana in vår besökskalender.

STF Abiskojaure Fjällstuga

STF Abiskojaure ligger i Abisko nationalpark vid den klara fjällsjön Abiskojaure. Fjällstugan är vackert belägen längs Kungsleden och Nordkalottleden. Här finns en långgrund barnvänlig sandstrand som inbjuder till friska dopp.

E-post: fjallbokningen@stfturist.se
Antal rum: 6
Antal bäddar: 51-75
Öppettider: 2019: 15/2-1/5, 14/6-22/9 2020: 15/1-26/4, 12/6-20/9

Vår service

• Bastu
  • Butik
  • Husdjur tillåtna
  • Självhushållskök
  • Tillgänglighetsanpassad
Läs mer om service
  • Bastu

Bastu finns.

• Butik

Proviant och/eller friluftsutrustning finns till försäljning. Sortiment varierar. Upptäck utbudet i våra fjällstugor här.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

• Tillgänglighetsanpassad

Boendet följer de riktlinjer som tidigare fanns rekommenderade av organisationen DHR. DHR arbetar inte längre med denna typ av riktlinjer vilket gör att vi inom STF håller på att arbeta fram en egen standard för tillgänglighetsanpassning som tydligt visar dig som gäst vad du kan förvänta dig av ett tillgänglighetsanpassat boende inom STF. Tills dess att vi är klara med de nya riktlinjerna rekommenderar vi dig att ta direktkontakt med boendet för att säkerställa att tillgängligheten stämmer överens med dina behov.

Mer om Fjäll

De svenska fjällen är ett självklart resmål sommar som vinter. Vandra eller skida längs Kungsledens 400 kilometer långa ledsystem eller ta ett kvällsdopp under midnattsolen. Oavsett vad du vill uppleva så är äventyret alltid nära!

Mer om Naturnära

Den svenska naturen är storslagen och bjuder på allt från kustlandskap till fjäll, grönskande ängar och täta skogar. Oavsett vart du befinner dig är det aldrig långt ut till naturen med obegränsade resurser för både aktivitet och vila.

KÖP BOENDE I STF FJÄLLSTUGA

Det är alltid billigare att köpa online än direkt på plats i fjällstugan