STF Ottenby Vandrarhem

Bo i det vidsträckta världsarvet på Ölands södra udde. Omgiven av öppna odlingslandskap, långa stränder och vandringsleder ligger STF Ottenby Vandrarhem. Ett smultronställe för fågelskådare och naturintresserade.

Telefon: +46-485662062
E-post: info@ottenbyvandrarhem.se
Antal rum: 50
Antal bäddar: 76-100
Adress: Ottenby 106, 38065 Degerhamn
Öppettider: 2019: 1/1-31/12 2020: 1/1-31/12
Incheckning (tidigast): 17:00
Utcheckning (senast): 10:00
Öppettider (reception): 8-10, 17-19

Vår service

• Butik
  • Cykeluthyrning
  • Frukost högsäsong
  • Husdjur tillåtna
  • Tillgänglighetsanpassad
  • Wifi
Läs mer om service
  • Butik

Proviant och/eller friluftsutrustning finns till försäljning. Sortiment varierar. Upptäck utbudet i våra fjällstugor här.

• Cykeluthyrning

Cykel finns att hyra.

• Frukost högsäsong

Frukost finns att köpa under boendets högsäsong.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Tillgänglighetsanpassad

Boendet följer de riktlinjer som tidigare fanns rekommenderade av organisationen DHR. DHR arbetar inte längre med denna typ av riktlinjer vilket gör att vi inom STF håller på att arbeta fram en egen standard för tillgänglighetsanpassning som tydligt visar dig som gäst vad du kan förvänta dig av ett tillgänglighetsanpassat boende inom STF. Tills dess att vi är klara med de nya riktlinjerna rekommenderar vi dig att ta direktkontakt med boendet för att säkerställa att tillgängligheten stämmer överens med dina behov.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

Mer om Naturnära

Den svenska naturen är storslagen och bjuder på allt från kustlandskap till fjäll, grönskande ängar och täta skogar. Oavsett vart du befinner dig är det aldrig långt ut till naturen med obegränsade resurser för både aktivitet och vila.

Mer om Kust

Sveriges kust sträcker sig hela vägen från Strömstad i väster till Haparanda i norr. Landskapet skiftar mellan vindpinade ytterskärskobbar, kilometerlånga sandstränder och lummiga skärgårdsvikar.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er