STF Saltoluokta Fjällstation

Saltoluokta - Guidad dagstur till Stora Sjöfallet

Kom med på en guidad heldag till Stora Sjöfallet och en av Sveriges vackraste nationalparker. Naturupplevelsen toppas med en lunch inspirerad av lokala smaker, tillagad över öppen eld tillsammans med vår kunniga guide.

Tillsammans gör vi en historisk vandring i Laponiafjällen, till Stora Sjöfallet som en gång var ett av Europas mäktigaste vattenfall. Vi njuter av att glida fram på kanske fjällvärldens vackraste sjö, vandrar i uråldrig tallskog och blickar ut över det mäktiga vattenfallet. Vi avslutar med att laga lunch över öppen eld och koka kaffe på traditionellt vis.

I priset ingår:
Båttur
Guide
Utelunch

Bra att veta:
- Klä dig efter väder. Gå med vattentäta, oömma skor.
- Turen kan ställas in pga. lågt vattenstånd eller hård väderlek.
- För större grupper (min 10 personer) kan vi ordna avgångar andra dagar. Detta måste förbokas minst 4 veckor i förväg till saltoluokta@stfturist.se

Förkunskapskrav:
Bitvis stenigt och blöt vandring, ca 4 km

Avbokning kan ske fram till 14 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring