Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

skidakare-pa-fjallet

Skidåkning

Om du älskar skidåkning är vinterfjället ett riktigt paradis. Här kan du åka längdskidor, susa ner för slalombacken eller sticka iväg på topptur. På STFs personliga boenden väntar avkoppling och aktiviteter precis runt husknuten.

Skidåkning för alla

Genom historien har skidor varit ett nödvändigt transportmedel i snötäckta landskap. Idag finns mängder av spännande discipliner, för både träning och avkoppling. Du lägger själv ribban på dina äventyr.

Inom kategorin alpin utförsåkning går slalom och snowboard i spetsen. Du kan prova freestyle, ägna dig åt hisnande backhoppning eller åka offpist. Med längdskidor på fötterna skidar du i preparerade spår och på turskidor kan du utforska obanade vinterlandskap. Men skidåkning behöver inte alls vara avancerad. Barn kan prova att åka skidor så fort de är stora nog att stå på dem.

Efter en dag i naturen är det perfekt att återvända till STFs boenden. De flesta av våra fjällstationer erbjuder dessutom uthyrning av utrustning.

Kombinera olika slags skidåkning under samma semester. Det finns ofta fina längdspår i närheten av slalombackarna, och i fjällen är du aldrig långt från en spännande topptur!