Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Tre personer löper längs vattnet

Naturnära

Den svenska naturen är storslagen och bjuder på allt från kustlandskap till fjäll, grönskande ängar och täta skogar. Oavsett vart du befinner dig är det aldrig långt ut till naturen med obegränsade resurser för både aktivitet och vila.

Utforska Bohusläns hällristningar eller gå en akvarellkurs i Abisko och måla av mäktiga fjäll och blanka fjällsjöar. Bo på Sveriges mest primitiva vandrarhem och prova på kolarlivet i Kolarbyn Eco-lodge. Åk på en resa genom tiden i Östergötland eller vandra Blekingeleden i Sveriges trädgård. Hos STF hittar du vandrarhem och hotell med naturnära lägen i hela Sverige. Boka något av våra boenden redan i dag!