STFs lokalavdelningar

Svenska Turistföreningen har drygt 65 lokalavdelningar runt om i Sverige som varje år arrangerar över 1 500 roliga och intressanta aktiviteter.

Upptäck Sverige – även på hemmaplan!

Våra lokalavdelningar arrangerar allt från vandringar, föreläsningar och studiebesök till resor, skidturer och studiecirklar. Många lokalavdelningar är också med och påverkar samt skapar opinion i lokala frågor som rör natur, kultur, friluftsliv och hållbar turism.

Lokalavdelningarna finns till för att du ska kunna upptäcka mer av Sverige på hemmaplan, oavsett om det är på din fritid eller semester. Många av lokalavdelningarnas aktiviteter ligger på vardagar, eller under några timmar på helgen, för att ge medlemmarna möjlighet till nya upptäckter i närområdet på fritiden. Hur mycket du vill engagera dig i lokalavdelningen är helt upp till dig. Följ med som deltagare på en aktivitet om året, eller engagera dig i styrelse och programutbud. Du är alltid varmt välkommen!

STF-medlemmar får fritt ansluta sig

Som STF-medlem får du fritt ansluta dig till vilken lokalavdelning du vill, oavsett var du bor. Om du inte gör ett aktivt val tillhör du inte heller någon lokalavdelning. Kom med på våra lokala aktiviteter och låt dig inspireras!

STFs lokalavdelningar samarbetar med Studiefrämjandet, där STF är medlemsorganisation.

Studiefrämjandet

Nyhetsbrev

Tips, inspiration och aktuell information från STF. Så att du kan upptäcka mer av Sverige.

Ja tack (läs mer här)