Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

österlen

Boende Österlen

Österlen i sydöstra Skåne är ett naturskönt kulturlandskap, med låg urbaniseringsgrad och pittoreska kustsamhällen. Här möts himmel och hav som skapar det unika Österlenljuset som konstnärer och besökare årligen talar sig varma om.

Promenera längs kusten vid Kåseberga och besök Sveriges största skeppssättning, Ale stenar. Hitta lugnet i Haväng eller ta ett dopp i Stenshuvud nationalpark. Österlen är fullt av konsthantverkare och keramiker som är väl värda ett besök. Åk till äppelparadiset Kivik och smaka ekologisk Calvados eller plocka äpplen på hösten. Hos oss hittar du vandrarhem och hotell längs hela Österlen. Boka något av våra boenden, kurser och aktiviteter redan i dag!