Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

österlen

Boende Österlen

Österlen i sydöstra Skåne är ett naturskönt kulturlandskap, med låg urbaniseringsgrad och pittoreska kustsamhällen. Här möts himmel och hav som skapar det unika Österlenljuset som konstnärer och besökare årligen talar sig varma om.

Promenera längs kusten vid Kåseberga och besök Sveriges största skeppssättning, Ale stenar. Hitta lugnet i Haväng eller ta ett dopp i Stenshuvud nationalpark. Österlen är fullt av konsthantverkare och keramiker som är väl värda ett besök. Åk till äppelparadiset Kivik och smaka ekologisk Calvados eller plocka äpplen på hösten. Hos oss hittar du vandrarhem och hotell längs hela Österlen. Boka något av våra boenden, kurser och aktiviteter redan i dag!