Fem löpare i färgglada kläder pratar

Engagera dig i en lokalavdelning

Ge av din tid och engagera dig i en STF lokalavdelning. Det berikar fritiden på din ort. STFs 60-tal lokalavdelningar finns runtom i landet och ger möjlighet att upptäcka Sverige på hemmaplan.

Ge av din tid till din ort

Har du tips på roliga, spännande eller intressanta aktiviteter på din hemmaplan? Kanske har du ett specialintresse som du vill dela med dig av till andra. Eller är du allmänt idérik och vill verka i någon arbetsgrupp eller i en lokalavdelnings styrelse? Perfekt!

Genom att engagera dig i lokalavdelningen kan du vara med och planera programutbudet och vilka aktiviteter som arrangeras i ditt närområde. Du kan dessutom vara med och påverka lokala frilufts-, natur- och kulturfrågor som är viktiga för just din ort.

Kontakta din lokalavdelning

Hör av dig till den lokalavdelning där du vill engagera dig. Namn och kontaktuppgifter hittar du på respektive lokalavdelnings webbsida, sök här nedanför.

Din belöning blir bland annat goda upplevelser, nya vänner, bra föreningsutbildning och möjlighet att vara med och påverka och göra skillnad. Du är i gott sällskap, ungefär 1 000 ideellt engagerade medlemmar driver STFs lokalavdelningar. Ditt engagemang och din röst bidrar till att utveckla Sverige lokalt – på hemmaplan.

Starta en lokalavdelning på din ort

Saknar du en lokalavdelning på orten där du bor? Det kan du ändra på. Det är inte särskilt svårt att starta en lokalavdelning, och vi hjälper dig gärna! Möjligheterna finns om du har engagemanget och idéerna. Vilka aktiviteter och upplevelser som just er lokalavdelning ska erbjuda, är det ni som bildar lokalavdelningen själva som bestämmer.

Lästips!

Artikel: Så här gick det till när Huddinge lokalavdelning bildades

Kontakt

Vi hjälper dig gärna med att bilda en ny lokalavdelning på din ort. Välkommen att höra av dig med alla dina frågor. foreningsverksamheten@stfturist.se

Så här startar ni en lokalavdelning på er ort

För att bilda en lokalavdelning behöver ni en styrelse med minst tre styrelseledamöter, och minst 12 STF-medlemmar som ansluter sig till lokalavdelningen. All information om hur ni bildar en lokalavdelning hittar ni här.