STF Sunne Hembygdsgård B&B

Upplev Selma Lagerlöfs Sunne. Här bor du med gångavstånd till centrum på den pittoreska hembygdsgården från 1700-talet. De små timrade stugorna är högt belägna med utsikt över Sunne och sjön Fryken. Här kan du bo som enskild eller tillsammans i grupp.

Telefon: +46-705590300
E-post: info@sunnehembygdsgardbb.se
Antal rum: 17
Antal bäddar: 26-50
Adress: Hembygdsvägen 7, 686 31 Sunne
Öppettider: 2019: 1/1-31/12
Incheckning (tidigast): 15:00
Utcheckning (senast): 11:00
Öppettider (reception): 7-19

Vår service

• Frukost året runt
  • Husdjur tillåtna
  • Tillgänglighetsanpassad
  • Wifi
Läs mer om service
  • Frukost året runt

Frukost finns att köpa året runt.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Tillgänglighetsanpassad

Boendet följer de riktlinjer som tidigare fanns rekommenderade av organisationen DHR. DHR arbetar inte längre med denna typ av riktlinjer vilket gör att vi inom STF håller på att arbeta fram en egen standard för tillgänglighetsanpassning som tydligt visar dig som gäst vad du kan förvänta dig av ett tillgänglighetsanpassat boende inom STF. Tills dess att vi är klara med de nya riktlinjerna rekommenderar vi dig att ta direktkontakt med boendet för att säkerställa att tillgängligheten stämmer överens med dina behov.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

Mer om Naturnära

Den svenska naturen är storslagen och bjuder på allt från kustlandskap till fjäll, grönskande ängar och täta skogar. Oavsett vart du befinner dig är det aldrig långt ut till naturen med obegränsade resurser för både aktivitet och vila.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er