Flexibla bokningsvillkor

Bokningar som avser boende kan avbokas med full återbetalning fram till 7 dagar före ankomst, alternativt fram till 18.00 dagen före ankomst. Vid bokning av aktiviteter gäller särskilda villkor. Aktuella villkor för ditt valda boende eller aktivitet hittar du under rubriken ”Villkor” när du kommer till varukorgen i bokningsflödet.

STF Rengsjö Ohlandersgården Vandrarhem

Bo på en mysig Hälsingegård i äkta hälsingemiljö

Visa på kartan
Flexibla bokningsvillkor

Om boendet

Bo på en Hälsingegård. På vackra STF Rengsjö Ohlandersgården Vandrarhem bor du i försiktigt renoverade rum i gårdens gamla sommarhus. Njut av den stora lummiga trädgården eller åk till Skidtjärn och bada i Hälsinglands renaste vatten. Vi säljer fiskekort till den som vill prova fiskelyckan i någon av sjöarna i trakten.
På Ohlandersgården i Rengsjö har du möjlighet att uppleva en äkta hälsingemiljö. Vandrarhemmet är en hälsingegård med anor från 1600-talet. Här njuter du i den stora trädgården medan barnen kan leka kurragömma bland buskarna på gården.

Du bor i gårdens sommarhus som är ihopbyggt med ladugårdsdelen. Hos oss finns hela anläggningen under samma tak! Det finns både enkelrum och flerbäddsrum med gemensam toalett och dusch. Själva ladugården är ombyggd till servering och fungerar nu som gästkök.

Vandrarhemmet är utmärkt för dig som bara vill njuta av lugnet vid ett tillfälligt stopp på en längre resa. För dig som vill stanna längre och uppleva Hälsingland under några dagar ligger vi lämpligt till för längre och kortare dagsutflykter.

Det första som möter dig när du kommer till vårt vandrarhem är Schablonladan – ett projekt för att uppmärksamma gamla kulturskatter. Sensommaren 2012 målades ett uppförstorat schablonmönster från Västerby, Rengsjö Hembygdsby, på en laduvägg. Allt gjordes för hand och målades med traditionella linoljefärger. Konstnären bakom projektet är Helena Bratt. Vill du se tapeten i original finns den att se i Västerby. Originalet är daterat 1850 och målat av Lars Olsson och hans son.

Vår service

• Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Familjerum

Rum med minst 4 bäddar i samma rum.

• Cykeluthyrning

Cykel finns att hyra.

• Parkering

Bilparkering finns i anslutning till boendet, avgift kan tillkomma.

• <1 km till tågstation/busshållplats

Närmare än 1 km till tågstation/busshållplats.

• Boka ett eget hus

Möjlighet finns att boka hela boendet för ditt sällskap.

• Grupper

Boendet har möjlighet att ta emot grupper om minst 10 personer.

Gruppförfrågan

Är ni fler än 10 personer och planerar en konferens, släktträff, läger eller skolresa? Fyll i formuläret så kommer din förfrågan att skickas till ditt valda boende, som återkommer med ett prisförslag för just din grupp!

Visa

Specificera gärna vilken typ av arrangemang:

Se tillgänglighet och boka.

Sök & boka

Kontakt och öppettider

Adress:

Knyssla 8381
    821 98 Rengsjö

Hitta till boendet
    Vi finns längs riksväg 50 - mittemellan Bollnäs och Söderhamn. Ta av från stora vägen vid busshållplats Knyssla. Skyltar visar vägen till vandrarhemmet som ligger ca 250 m från riksvägen.

Det går bra att komma med tåg till Bollnäs eller Söderhamn och vidare med X-trafiks buss 100 till oss.

GPS-koordinater:

N61.349181°, E16.664918°

Kontakt:

+46 760220016 ohlandersgarden@gmail.com

In- och utcheckningstider:

Incheckning (tidigast): 17:00
    Utcheckning (senast): 11:00

Öppettider reception

8-11, 17-20

Antal rum

Antal bäddar

Följ STF Rengsjö Ohlandersgården Vandrarhem

Vårt hållbarhetsarbete

Hållbarhetslöftet

Boendet har avgett STFs Hållbarhetslöfte om att arbeta hållbart i den dagliga driften samt tipsa om hur du som gäst kan bidra i arbetet.

Hjälp oss göra skillnad

Vi tror att ju fler som upptäcker vår vackra natur, desto fler blir vi som värnar den. Som medlem bidrar du till hållbar turism och ett friluftsliv för alla. Bli medlem idag.