STF Storulvån Fjällstation

Storulvån - Topptur Grundkurs

Vill du lära dig att planera och genomföra toppturer på egen hand, för att kunna lägga första spåret nedför orörda fjällsluttningar? Fjällen kring Storulvån är ett av Sveriges mest populära topptursområden och en perfekt plats för en toppturskurs!

Under tre intensiva dagar kommer våra engagerade och kompetenta guider förmedla de grundläggande kunskaperna som krävs för att göra egna toppturer. Du får lära dig om utrustning, teknik för att gå uppför och åka utför, grundläggande lavinkunskap och fjällsäkerhet. Vi bor och äter bra på Storulvåns Fjällstation och kan återhämta oss efter långa och härliga dagar på fjället. Vi ser fram emot att göra denna kurs tillsammans med Dig!

I priset ingår: Boende i två nätter, helpension, guide, lavinutrustning, vindsäck och första hjälpen.

Förkunskapskrav: Jag är en god skidåkare som har rört mig utanför pisten men har ingen eller lite erfarenhet av toppturer. Jag har god kondition och klarar av fysisk aktivitet under flera timmar/dagar.

Bra att veta: Ca 1 vecka innan turen/kursen kontaktas alla deltagare via mail för att stämma av ev. frågor.

Kategorier:

Topptur Vinter