STF Arjeplog Vandrarhem

Mitt i Lappland, vid Sveriges djupaste sjö Hornavan, ligger natursköna Arjeplog. För att vara exakt hittar du vår anläggning sju mil söder om polcirkeln. Välkommen till ett mysigt vandrarhem!

Telefon: +46-96161210
E-post: info@hotellyktan-arjeplog.se
Antal rum: 46
Antal bäddar: 26-50
Adress: Lugnetvägen 4, 93090 Arjeplog
Öppettider: 2019: 5/5-31/10 2020: 5/5-31/10
Incheckning (tidigast): 15:00
Utcheckning (senast): 11:00
Öppettider (reception): 7-20

Vår service

• Frukost året runt
  • Tillgänglighetsanpassad
Läs mer om service
  • Frukost året runt

Frukost finns att köpa året runt.

• Tillgänglighetsanpassad

Boendet följer de riktlinjer som tidigare fanns rekommenderade av organisationen DHR. DHR arbetar inte längre med denna typ av riktlinjer vilket gör att vi inom STF håller på att arbeta fram en egen standard för tillgänglighetsanpassning som tydligt visar dig som gäst vad du kan förvänta dig av ett tillgänglighetsanpassat boende inom STF. Tills dess att vi är klara med de nya riktlinjerna rekommenderar vi dig att ta direktkontakt med boendet för att säkerställa att tillgängligheten stämmer överens med dina behov.

Hållbarhet

Hållbarhetslöftet
Läs mer om hållbarhet
  • Hållbarhetslöftet

Anläggningen har avgett STFs Hållbarhetslöfte om att arbeta hållbart i den dagliga driften.

Mer om Boende i stadsmiljö

Sverige har fler än 130 städer, var och en med sin alldeles egna prägel. Upplev något nytt, promenera andra gator än hemma och utforska små till stora pärlor - kanske precis i ditt närområde. Den bästa resan är inte alltid den längsta.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er