Flexibla bokningsvillkor

Bokningar som avser boende kan avbokas med full återbetalning fram till 7 dagar före ankomst, alternativt fram till 18.00 dagen före ankomst. Vid bokning av aktiviteter gäller särskilda villkor. Aktuella villkor för ditt valda boende eller aktivitet hittar du under rubriken ”Villkor” när du kommer till varukorgen i bokningsflödet.

STF Pensionatet Piteå

Gemytligt och kreativt boende i sekelskifteshus

Visa på kartan
Flexibla bokningsvillkor

Om boendet

Välkommen till Pensionatet i Piteå. Ett litet bed & breakfast med hemma hos-känsla, där alla rum är designade i olika stil och med en stor dos charm. Timmerväggar från 1850, knarrande trägolv och inredningsdetaljer som skvallrar om husets fantastiska historia. Den härliga gården ligger ett stenkast från vattnet och några hundra meter från Piteå centrum.
Pensionatet är en härlig och kreativ mötesplats i Piteå, Norrbotten, som sedan starten 2013 har gått från att vara ett litet bed & breakfast till att vara en hel kreativ stadsdel. I anslutning till boendet finns restaurang, butik, co-working space, yogastudio, keramikstudio, stenugnsbageri och mötesrum för små och stora sällskap.

Längs den pittoreska Malmgatan i Piteå med äldre trähus från sekelskiftet, samsas Pensionatets olika verksamheter i ett pärlband av energi och aktivitet. Såväl långväga gäster som Piteborna själva dras till Pensionatets atmosfär, goda mat och roliga events. På sommarkvällarna fylls innergården av livemusik och gemenskap, på vinterhalvåret tänds himlen ofta upp av norrsken och kurser i keramik och yoga lockar gästerna till Pensionatets hus längs Malmgatan.

Atmosfären på Pensionatet är generös och varm och lockar människor som tycker om att skapa och vara tillsammans med andra. En plats där man kan fylla på sin energi och laddas med inspiration, där idéer föds och tankar får växa. En plats för möten, människor och mat.

På Pensionatet finns det 3 dubbelrum, 3 tvillingrum, 3 familjerum och 1 vindsvåning.

Välkommen till ”Världens bästa gata”!

Vår service

• Restaurang

Restaurang finns. Öppettider kan variera utifrån säsong.

• Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

• Butik

Proviant och i vissa fall friluftsutrustning finns till försäljning. Sortiment varierar.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Familjerum

Rum med minst 4 bäddar i samma rum.

• Kaféservering

Enklare mat-och caféservering.

• Cykelförvaring

Möjlighet till cykelförvaring finns.

• Frukost

Frukost ingår i rumspriset eller finns att köpa mot tillägg. Öppettider/utbud kan variera utifrån säsong.

• <1 km till längdspår

Närmare än 1 km till längdspår.

• <1 km till badplats

Närmare än 1 km till badplats.

• <1 km till skidbacke

Närmare än 1 km till skidbacke.

Gruppförfrågan

Är ni fler än 10 personer och planerar en konferens, släktträff, läger eller skolresa? Fyll i formuläret så kommer din förfrågan att skickas till ditt valda boende, som återkommer med ett prisförslag för just din grupp!

Visa

Specificera gärna vilken typ av arrangemang:

Se tillgänglighet och boka.

Sök & boka

Kontakt och öppettider

Adress:

Malmgatan 11
    941 31 Piteå

Hitta till boendet
    Det lilla Pensionatet hittar du centralt mitt i Piteå, med gångavstånd till både tåg och bussterminal.

Om du åker bil så finns det parkeringsplatser att tillgå i mån av plats. E-bilsladdare finns det på olika ställen i Piteå, med gångavstånd till Pensionatet.

GPS-koordinater:

N65.316558186401°, E21.48852555428°

Kontakt:

+46 91113020 hello@pensionatet.com

In- och utcheckningstider:

Incheckning (tidigast): 16:00
    Utcheckning (senast): 11:00

Antal bäddar

Följ STF Pensionatet Piteå

Vandringstips

Solanderleden

Vandringsleder i Sverige

Hållbara vandringstips

Hjälp oss göra skillnad

Vi tror att ju fler som upptäcker vår vackra natur, desto fler blir vi som värnar den. Som medlem bidrar du till hållbar turism och ett friluftsliv för alla. Bli medlem idag.