Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Aigert Fjällstuga

Obligatorisk förbokning i våra fjällstugor i sommar

Trivs du när det är lugnt på fjället?

Spana in vår besökskalender.

Flexibla bokningsvillkor och trygg vistelse i coronatider

STF Aigert Fjällstuga

Fjällstugan är belägen vid foten av det för samerna heliga fjället Äijvisåive. Närheten till Ammarnäs gör stugan populär som mål för dagsutflykter. Vacker utsikt och en vedeldad bastu lockar både ortsbor och tillresande hit.

E-post: fjallbokningen@stfturist.se
Antal rum: 5
Antal bäddar: 26-50
Öppettider: 2020: 28/2-29/3, 18/6-20/9

Vår service

• Bastu
  • Butik
  • Husdjur tillåtna
  • Självhushållskök
Läs mer om service
  • Bastu

Bastu finns.

• Butik

Proviant och/eller friluftsutrustning finns till försäljning. Sortiment varierar. Upptäck utbudet i våra fjällstugor här.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

Hållbarhet

Hållbarhetslöftet
Läs mer om hållbarhet
  • Hållbarhetslöftet

Anläggningen har avgett STFs Hållbarhetslöfte om att arbeta hållbart i den dagliga driften.

Mer om Fjäll

De svenska fjällen är ett självklart resmål sommar som vinter. Vandra eller skida längs Kungsledens 400 kilometer långa ledsystem eller ta ett kvällsdopp under midnattsolen. Oavsett vad du vill uppleva så är äventyret alltid nära!

Mer om Naturnära

Den svenska naturen är storslagen och bjuder på allt från kustlandskap till fjäll, grönskande ängar och täta skogar. Oavsett vart du befinner dig är det aldrig långt ut till naturen med obegränsade resurser för både aktivitet och vila.