STF Storulvån Fjällstation

Storulvån - Turskidor Grundkurs

Turskidor Grundkurs är för dig som är helt ny på turskidor och svenska vinterfjället. Det är en kurs men lika mycket en upplevelse av fjällets storslagenhet, vita vidder och tystnad. Upptäck fjället och turåkning tillsammans med oss!

Med Storulvån Fjällstation som utgångspunkt gör vi med guiderna dagsturer på skidor. Både karga kalfjäll och skyddande björkskog finns lättillgängligt och vi skidar i ett lagom tempo för att kunna se oss omkring. Guiderna lär ut tekniker vid turskidåkning, grunder i fjällsäkerhet och andra ämnen som är viktiga för att i framtiden kunna genomföra turer på egen hand. Lunchpaketet och kaffet smakar extra gott när vi skidat några kilometer. Efter härliga dagar utomhus återhämtar vi oss med bastu och god mat.

I priset ingår:
Boende i tre nätter, helpension, guide, vindsäck, liggunderlag, spade och första hjälpen.

Förkunskapskrav:
God kondition och klarar av fysisk aktivitet under flera timmar/dagar.

Minimiålder:
16 år i målsmans sällskap.

Ca 1 vecka innan kursen kontaktas alla deltagare via mail för att stämma av ev. frågor.

Program

Avbokning kan ske fram till 30 dagar innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Skidåkning Turskidåkning Vinter