Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Lillsved Vandrarhem

Skärgårdspaddla på Lillsved

Med Lillsved som bas kan du göra fina turer med kajak och uppleva Stockholms mellersta skärgård under ett par dagar. Ta bussen, båten eller bilen ända fram och sedan kan du ge dig ut och njuta av allt det fina i vattnen runt norra Värmdö.

När du anländer till Herrgårdens reception checkar du in och får kartor och information om bra rutter att paddla.
Förslag: Ta ner kajaken till stranden för en kortare tur sydost om Lillsved följt av en god middag i matsalen. Paddla en kvällstur, bada bastu i Idrottshuset och koppla av i Herrgården eller där du bor. Vid frukostbuffén dag 2 packar du ditt eget lunchpaket, fyller din termos och ger dig ut mot öar och skär. Besök Sandön med dess fina sandstränder. Möt säl och sjöfågel. Höj blicken och följ havsörnens och fiskgjusens flykt. Lyssna till skärgårdshavets alla ljud.

I priset ingår
1 natt, del i vandrarhemsrum med dusch och wc.
1 Middag, dagens rätt eller vegetarisk, i matsalen.
1 Frukostbuffé
1 Lunchpaket från frukostbuffén (ta med egen termos)
Sänglinne & handdukar. Slutstädning
Bastubad. Kartor.
Kajak av enklare slag.
Fri parkering på angiven plats.

Kategorier:

Djurliv Hälsa & harmoni Höst Sommar Vatten & Fiske Vår