STF Lugnåsberget Ekohotell

Koppla av på Lugnåsberget

Ta en paus från vardagen och koppla av med sköna promenader, långa frukostar och eldiga bastubad. Här får du tid för dig själv eller med någon du tycker om. En lugn plats att trivas på och en omväxlande natur att uppleva. Att andas in och andas ut.

STF Lugnåsberget Ekohotell är ett litet lantligt ekohotell och en lugn plats för dig som vill koppla av i harmoni med naturen. Runt hela berget finns en spännande historia att upptäcka. Ta dig fram i egen takt –färdas på cykel längs vindlande grusvägar, vandra i öde storskog, glid fram i kanot på Vristulven och gör strandhugg på små öar – och njut av lugnet.
Sitt i trädgården och vid lägerelden och se röken stiga mot skyn. När mörkret faller kan du kanske se tusen stjärnor på den mörka natthimlen.

Du bor bekvämt i eget rum med egen ingång och wc/dusch på rummet. I stället för tv erbjuder vi böcker, spel och vedeldat bastubad. Till STF Lugnåsberget Ekohotell reser du med fördel kollektivt. Buss och tåg finns inom 4 km. Dessutom finns här NÄRTRAFIK som kan köra ända fram till ekohotellet.

I priset ingår:
Boende 3 nätter