Abisko – Vedbastu vid Torneträsk (sommar)

2024-06-13 2024-09-29
Boendets huvudsida:
STF Abisko Turiststation
Pris från: 2950 kr | Medlem i STF

Vår vedeldade bastu ligger nere vid Torneträsk. Här kan blicken vandra över mil efter mil av fjäll. Kombinationen av vedeldad het värme och kristallklart kallt vatten ger kanske den högsta av njutningar – ett äkta norrländskt bastubad.

Här är himlen större och friare än på någon annan plats i fjällen. Här är fjällsjöns vatten som störst och klarast. Sjöstugan, där skepparen och hans familj tidigare bodde, är omgjord till en äkta vedeldad bastu. Njut av den härliga kombinationen av värmen från bastun och det svalkande dopp i Torneträsk kristallklara vatten.

I priset ingår

• Uppvärmd bastu
  • Extra vedsäck
  • 1 badlakan/person (finns i bastun)
  • Städning

Du och ditt sällskap har bastun till ert eget förfogande och priset avser upp till tio personer. Vid fler än 10 personer tillkommer +295 SEK per person.

Bra att veta

• Reslängd/tid: Bastun är varm kl. 16.00
  • Gruppstorlek: Var snäll och meddela oss hur många personer bastubokningen avser så vi kan anpassa antalet handdukar.
  • Avbokningsvillkor: För bokningsvillkor, se informationsblad

Abisko – Vedbastu vid Torneträsk (sommar)

Pris från:

Sök & boka

Plats och kontakt

Hitta till boendet

GPS-koordinater:

N68.363482°, E18.770142°

Behöver du hjälp med bokningen?

Abisko - Vedbastu vid Torneträsk (sommar)