Kebnekaise - Guidad Tur Nordtoppen

STF Kebnekaise Fjällstation

Kebnekaise - Guidad Tur Nordtoppen

Kanske har du redan stått på toppen av Sverige och blickat bort över den glaciärtäckta kammen mellan Kebnekaises Syd- och Nordtopp och tänkt att du en dag skulle vilja sätta din fot även på Sveriges näst högsta topp?

En tur till Kebnekaises norra topp ger dig en lång och utmanande dag som bjuder på branta uppförsbackar, vandring över glaciär, via ferrata-klättring och en hisnande kamvandring mellan Sveriges två högsta toppar. Följ med våra guider upp på Sveriges tak.

I priset ingår
-Guide
-Lunchpaket
-Säkerhetsutrustning
-Dagstursryggsäck

Bra att veta
Topptursförsöket tar ca 11 timmar att genomföra, beroende på förhållanden på berget. Om guiden under turen bedömer att förhållandena är för dåliga eller direkt farliga, t ex regn, vind eller snö, så avbryts turen. Under glaciärvandringen, klättringen och passagen mellan Syd och Nordtoppen är vi säkrade med rep eller vajer som fallskyddsutrustning. För att delta krävs att du närvarar på förmötet som hålls kl 20:00 kvällen före arrangemanget.

Förkunskapskrav
- Turen kräver mycket god kondition
- Vi rekommenderar inte folk med knäproblem eller stor höjdrädsla att delta
- Minst två deltagare för att turen ska genomföras, går bra att betala upp sig till minimiantalet."

Avbokning kan ske fram till 7 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Sommar Topptur