STF Nature Shelter Hotel

Mat & dryck

Nature Shelter Hotel ligger mitt naturen, i nordvästra Skåne. Området är bördigt med mycket skog, ängar och betesmarker. Därför känns det helt naturligt att vi i vårt matkoncept tänker hållbart och närproducerat. Det stämmer också väl med hur vi vill leva och verka.

Vårt fokus kommer därför att ligga på vilt och vegetariskt. Vi tänker att vi letar efter producenter som vi nästan bokstavligen kan se från utsiktsplatsen bredvid hotellet som ligger 170 meter över havet. Råvarorna kommer också att hämtas från skogens skafferi i form av vildsvin, rådjur, hjort och älg. På den gröna sidan plockar vi i säsong granskott, ramslök, blåbär och lingon. Till och med hjortron finns runt knuten. Det känns fantastiskt att ha detta rika utbud att tillgå, samtidigt som det tvingar oss att anpassa oss och skapa rätterna utifrån naturens förutsättningar.

Vi väljer således att komponera menyer efter tillgång, både med lokal förankring och efter vårt humör. Menyn ändras mer eller mindre dagligen. Det kommer att bli ett stort spann på allt från Svenska klassiker till mat från all världens hörn. Storstad möter natur.

All mat kommer ut på ”sharing plates” för att förstärka känslan av att känna sig som hemma hos oss. Vår matsal är utformad som vårt eget stora vardagsrum. Vår vision är att ni ska känna det som att det är ert eget. När skymningen kommer kan man slappna av med ett glas framför någon av våra öppna eldstäder; njuta, drömma, samtala.

Vi har fullständiga rättigheter. Frukost ingår i alla rumsbokningar och vi kommer även att erbjuda möjligheten att köpa med sig ett picknickpaket för dagens utflykter.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er