STF Pensionat Söderåsen B&B

Grupper

Konferens

Upplev naturen, utvecklas tillsammans, aktivera er, umgås, utmana er själva, njut av smaker, skapa minnen. På Pensionat Söderåsen finns alla förutsättningar för en lyckad konferens, teambuilding, kick off eller härliga dagar med arbetskamraterna.

Vi kan ordna konferenser för grupper på upp till 20 personer och erbjuder fina lokaler där ni kan sitta ner i lugn och ro. Konferensrummet är naturligtvis fullt utrustat med bl a projektor, whiteboard, blädderblock och Wifi. Vi lovar att ni har förutsättning att kunna fokusera på ert arbete när ni är här. Hembakat fika dukar vi upp till er i pauserna, och lunch samt middag kan ordnas här på pensionatet via catering eller på någon av de trevliga restaurangerna i närheten. Matlagningsaktiviteter med utomhusmatlagning i vårt utekök och tipi är ett uppskattat och sammansvetsande upplägg för större sällskap och grupper.

Vi hjälper er även gärna att arrangera roliga aktiviteter om ni behöver ta en paus i ert arbete. Här i närheten finns massa spännande aktiviteter med olika grad av äventyr i naturen.

Hyr hela huset

Vill ni själva skapa ert event, samla släkt, arbetskamrater eller vänner för trevlig samvaro, ordna en kurs eller ett läger för er förening eller något annat spännande som kräver gott om plats är ni varmt välkomna att boka hela pensionatet. Anläggningen rymmer upp till 25 övernattande gäster fördelat på pensionatsflygelns sju sovrum och våra båda lägenheter. Det finns en fin fest/samlings/konferens-lokal och stora härliga ytor utomhus för samvaro och lek. Vårt fina utekök och tipi kan hyras till för sällskap som vill skapa en minnesvärd miljö för en måltid i det fria.

Fest, kalas & Bröllop

Dags att fira en högtid eller ställa till med fest? Samla vänner, familj och njut av våra ljusa och fräscha lokaler, underbara omgivningar och av att få tid tillsammans och chans att skapa nya fina minnen! Under årens lopp har vårt lilla pensionat bland annat använts för firande av familjehögtider såsom bröllop, dop och födelsedagar, workshops i naturfotografering och handarbete, yogaretreat, körövning, utbildning av butikspersonal, träningsläger, möhippor, konferenser och mycket annat. Vi ser fram emot att höra om era spännande planer!

Vi har en härlig och ljus festlokal som rymmer 60 sittande personer. Här kan man duka fint för middag, och även få plats för dans eller annan aktivitet. Är det vackert väder finns flera fina platser i trädgården att disponera för sällskapet, och även vårt vildmarkskök med tipi som är perfekt för t ex grillkväll eller kräftskiva.

Välkommen att kontakta oss för offert! Det går fint att använda Gruppförfrågan här intill, så återkommer vi omgående.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er