STF Sillegårdens sommarpensionat

Mat & dryck

Idas Matsal
Ida ”Fryksdalsmora” Sahlström lät bygga matsalen i fornnordisk stil 1915 och blev på sin tid känd för sin goda mat tillagad på lokala råvaror. Det är en tradition vi vill förvalta och förädla. Svenska klassiker på lokala råvaror. Smaker man minns är det vi vill servera. Vi vill att man skall minnas barndomens somrar. Farmors sockerkaka och mormors köttbullar. Vi har i år dragit ner max antal personer inomhus för att följa myndigheternas direktiv. Den trerätters meny som ingår i vistelsen komponerar du själv från vår à la carte. Det serveras både kött, fisk och vegetariska/veganska alternativ. Skulle ni ha någon allergi så löser vi självklart det. Dryckerna som serveras till är noga utvalda och ölen Fryken från det lokala bryggeriet, Västra Ämerviks bryggeri, är populärt. Vi serverar också lokal äppelmust från Kulinarika.

Margits Café
Vi inrymmer vårt café i det Gula Huset, direkt vid ingången till Sillegården. Där kan du välja bland fikabröd, härliga smörgåsar eller kanske en svalkande glass. Kaffet (ingår ej i rumspriset) serverar vi i sällskapsrummet och sen väljer du själv var du sitter, kanske under äppelträdet eller om du hellre tar fikat med dig ut på en utflykt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er